dc.contributor.advisor | Lahoda, Vojtěch | |
dc.creator | Diesingová, Helena | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:55:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:55:15Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9309 | |
dc.description.abstract | Zahraniční komiksy otiskované v českých periodikách jsou jen dalším dokladem skutečnosti, že tato forma vyjadřování nebyla u nás do. roku 1945, chápána jako samozřejmá. O tom svědčí potřeba přetvářet již hotový zakoupený komiks do formy obrázkového seriálu, tzn. opatřovat němý comic strip verši, popřípadě vymazávat u komiksu text v bublinách. Jak už bylo řečeno, největší oblibě se těšily postavičky z dílny Walta Disneye, a to na základě filmových grotesek. Zbytek jednostránkových zahraničních komiksu, které byly v českých časopisech otiskovány, spadá do druhořadé kategorie světové produkce. Daleko častěji byly přejímány novinové comic stripy, jejichž oblibu u čtenářu si vydavatelé ověřili. Na tomto poli se také odehrávaly české "pokusy" o komiks. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Osobnosti a vývoj českého komiksu do roku 1949 | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-30 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 28000 | |
dc.title.translated | Personalities and development of Czech comics until 1949 | en_US |
dc.contributor.referee | Wittlich, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001683732 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Zahraniční komiksy otiskované v českých periodikách jsou jen dalším dokladem skutečnosti, že tato forma vyjadřování nebyla u nás do. roku 1945, chápána jako samozřejmá. O tom svědčí potřeba přetvářet již hotový zakoupený komiks do formy obrázkového seriálu, tzn. opatřovat němý comic strip verši, popřípadě vymazávat u komiksu text v bublinách. Jak už bylo řečeno, největší oblibě se těšily postavičky z dílny Walta Disneye, a to na základě filmových grotesek. Zbytek jednostránkových zahraničních komiksu, které byly v českých časopisech otiskovány, spadá do druhořadé kategorie světové produkce. Daleko častěji byly přejímány novinové comic stripy, jejichž oblibu u čtenářu si vydavatelé ověřili. Na tomto poli se také odehrávaly české "pokusy" o komiks. | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016837320106986 | |