dc.contributor.advisor | Kulišťák, Petr | |
dc.creator | Franzová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T09:00:15Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T09:00:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92977 | |
dc.description.abstract | Deficient executive functioning influences significantly the ability to manage every day life requirements. Nowdays different structured programmes for EF rehabilitation are available for aquired brain damage patiens. Their efficiency had been confirmed by meta- analysis, yet cognitive-behavioural rehabilitation programmes in clinical praktice still lack some kind of systematic intervention particularly aimed at EF. The topic of the theoretical part is an introduction of selected theoretical models of EF and a summary of existing knowledge about EF rehabilitation. I have created a rehabilitation programme specificly focused on the ability of planning and organizing acitivities, which are complex abilities closely linked to the primary components of EF. This programme was created to help patiens with aquired brain damage to work on improvment of such abilities, whose disruption makes managing every day life requirements difficult. Along with that we tried to improve the quality of their lifes. This programme is also being introduced wihin the theoretical part of this work. Further the process of research is being analyzed. The rehabilitation programme was used with 9 aquired brain damage patiens and it's efficiency was measured. Reasons why I used small-n design are analyzed in detail as well as the... | en_US |
dc.description.abstract | Deficit exekutivních funkcí (EF) významně ovlivňuje schopnost člověka efektivně fungovat v podmínkách každodenního života. V dnešní době již existuje více strukturovaných programů zaměřených na rehabilitaci EF pro pacienty se získaným poškozením mozku. Metaanalytické studie potvrzují jejich účinnost, přesto se v praxi stále často do náplně kognitivně-rehabilitačních programů nezařazují systematické intervence cílící přímo na EF. Předmětem teoretické části práce bylo představení vybraných teoretických modelů exekutivních funkcí a shrnutí dosavadních poznatků o jejich rehabilitaci. V empirické části práce byl představen mnou vytvořený rehabilitační program specificky zaměřený na plánování a organizaci činnosti, komplexní schopnosti nasedající na elementární komponenty EF. Program byl tvořen s cílem pomoci pacientům se získaným poškozením mozku pracovat na zlepšení schopnosti, jejíž narušení jim způsobuje v každodenních situacích potíže, a pokusit se tak o zlepšení kvality jejich života. Dále je rozebrán výzkumný proces, kdy byl program s devíti pacienty se získaným poškozením mozku proveden a byla měřena jeho účinnost. Důvody pro zvolení metodologie designu výzkumu s malým n jsou podrobně rozebrány, stejně tak její výhody a nevýhody. Účinnost intervence byla měřena pomocí vybraných subtestů... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Acquired brain injury|executive functions|cognitive rehabilitation|planning and organization|Goal management training | en_US |
dc.subject | Získané poškození mozku|exekutivní funkce|kognitivní rehabilitace|plánování a organizace činnosti|Goal management training | cs_CZ |
dc.title | Rehabilitace exekutivních funkcí u osob s poškozením mozku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-04 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 179219 | |
dc.title.translated | Rehabilitation of executive functioning in individuals with brain injury | en_US |
dc.contributor.referee | Loneková, Katarína | |
dc.identifier.aleph | 002160070 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Deficit exekutivních funkcí (EF) významně ovlivňuje schopnost člověka efektivně fungovat v podmínkách každodenního života. V dnešní době již existuje více strukturovaných programů zaměřených na rehabilitaci EF pro pacienty se získaným poškozením mozku. Metaanalytické studie potvrzují jejich účinnost, přesto se v praxi stále často do náplně kognitivně-rehabilitačních programů nezařazují systematické intervence cílící přímo na EF. Předmětem teoretické části práce bylo představení vybraných teoretických modelů exekutivních funkcí a shrnutí dosavadních poznatků o jejich rehabilitaci. V empirické části práce byl představen mnou vytvořený rehabilitační program specificky zaměřený na plánování a organizaci činnosti, komplexní schopnosti nasedající na elementární komponenty EF. Program byl tvořen s cílem pomoci pacientům se získaným poškozením mozku pracovat na zlepšení schopnosti, jejíž narušení jim způsobuje v každodenních situacích potíže, a pokusit se tak o zlepšení kvality jejich života. Dále je rozebrán výzkumný proces, kdy byl program s devíti pacienty se získaným poškozením mozku proveden a byla měřena jeho účinnost. Důvody pro zvolení metodologie designu výzkumu s malým n jsou podrobně rozebrány, stejně tak její výhody a nevýhody. Účinnost intervence byla měřena pomocí vybraných subtestů... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Deficient executive functioning influences significantly the ability to manage every day life requirements. Nowdays different structured programmes for EF rehabilitation are available for aquired brain damage patiens. Their efficiency had been confirmed by meta- analysis, yet cognitive-behavioural rehabilitation programmes in clinical praktice still lack some kind of systematic intervention particularly aimed at EF. The topic of the theoretical part is an introduction of selected theoretical models of EF and a summary of existing knowledge about EF rehabilitation. I have created a rehabilitation programme specificly focused on the ability of planning and organizing acitivities, which are complex abilities closely linked to the primary components of EF. This programme was created to help patiens with aquired brain damage to work on improvment of such abilities, whose disruption makes managing every day life requirements difficult. Along with that we tried to improve the quality of their lifes. This programme is also being introduced wihin the theoretical part of this work. Further the process of research is being analyzed. The rehabilitation programme was used with 9 aquired brain damage patiens and it's efficiency was measured. Reasons why I used small-n design are analyzed in detail as well as the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Šivicová, Gabriela | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990021600700106986 | |