Zobrazit minimální záznam

Josef Proksch and his methodology of teaching piano (in the light of his six books of Practical School of Piano Playing)
dc.contributor.advisorOttlová, Marta
dc.creatorŠimsová, Martina
dc.date.accessioned2017-10-26T09:50:36Z
dc.date.available2017-10-26T09:50:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92662
dc.description.abstractCílem práce je analyzovat metodický postup výuky hry na klavír uplatněný v šestidílné Praktické škole hry na klavír Josefa Proksche. Hudební náplň jednotlivých dílů je analyzována z hlediska postupu technické náročnosti cvičení, ale také na základě výběru krátkých cvičení, etud a přednesových skladeb. Součástí práce je charakteristika Prokschovy klavírní školy a mapování jejího uložení v pražských knihovnách. Pro poznání dobových hudebních preferencí je také pracováno s programy veřejných zkoušek Prokschova hudebního ústavu. Jako srovnávací materiál slouží i cvičení, která pro svůj ústav vytvořil Bedřich Smetana. Zde je patrné, že Smetana pokračuje a dále rozvíjí Prokschovy myšlenky. Klíčová slova Josef Proksch, Praktická škola hry na klavír, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Hudební ústav Josefa Proksche, klavírní škola, výuka hry na klavír, klavírní metodika, analýza, Bedřich Smetanacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis discovers and analyzes the Josef Proksch's approach to piano teaching based on his six books of Practical School of Piano Playing. In each book we study the increasing technical difficulty, the selection of the particular exercises, études and compositions. The whole set of the course books is also described in terms of its structure, language variants and editions issued by various publishers. The storage location of all the examined exemplars in the main Prague libraries is summarized in a clear table. Furthermore we go thru the programs of Proksch Music Institute public exams. This helps us to reveal the then preferences of both the lay and the professional public. This work also tries to track the Proksch's influence on his most popular student Bedřich Smetana. The analyzed course books are compared with Smetana's institute teaching materials. There we have found that Smetana continues and develops Proksch's ideas. Keywords Josef Proksch, Practical School of Piano Playing, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Josef Proksch Music Institute, School of Piano Playing, Piano Teaching, Piano Methodology, Analysis, Bedřich Smetanaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJosef Proksch|Practical School of Piano Playing|Versuch einer Rationellen Lehrmethode|Josef Proksch Music Institute|School of Piano Playing|Piano Teaching|Piano Methodology|Analysis|Bedřich Smetanaen_US
dc.subjectJosef Proksch|Praktická škola hry na klavír|Versuch einer Rationellen Lehrmethode|Hudební ústav Josefa Proksche|klavírní škola|výuka hry na klavír|klavírní metodika|analýza|Bedřich Smetanacs_CZ
dc.titleJosef Proksch a jeho metodika výuky hry na klavír (ve světle šesti sešitů Praktické školy hry na piano)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-05
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId165118
dc.title.translatedJosef Proksch and his methodology of teaching piano (in the light of his six books of Practical School of Piano Playing)en_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je analyzovat metodický postup výuky hry na klavír uplatněný v šestidílné Praktické škole hry na klavír Josefa Proksche. Hudební náplň jednotlivých dílů je analyzována z hlediska postupu technické náročnosti cvičení, ale také na základě výběru krátkých cvičení, etud a přednesových skladeb. Součástí práce je charakteristika Prokschovy klavírní školy a mapování jejího uložení v pražských knihovnách. Pro poznání dobových hudebních preferencí je také pracováno s programy veřejných zkoušek Prokschova hudebního ústavu. Jako srovnávací materiál slouží i cvičení, která pro svůj ústav vytvořil Bedřich Smetana. Zde je patrné, že Smetana pokračuje a dále rozvíjí Prokschovy myšlenky. Klíčová slova Josef Proksch, Praktická škola hry na klavír, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Hudební ústav Josefa Proksche, klavírní škola, výuka hry na klavír, klavírní metodika, analýza, Bedřich Smetanacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis discovers and analyzes the Josef Proksch's approach to piano teaching based on his six books of Practical School of Piano Playing. In each book we study the increasing technical difficulty, the selection of the particular exercises, études and compositions. The whole set of the course books is also described in terms of its structure, language variants and editions issued by various publishers. The storage location of all the examined exemplars in the main Prague libraries is summarized in a clear table. Furthermore we go thru the programs of Proksch Music Institute public exams. This helps us to reveal the then preferences of both the lay and the professional public. This work also tries to track the Proksch's influence on his most popular student Bedřich Smetana. The analyzed course books are compared with Smetana's institute teaching materials. There we have found that Smetana continues and develops Proksch's ideas. Keywords Josef Proksch, Practical School of Piano Playing, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Josef Proksch Music Institute, School of Piano Playing, Piano Teaching, Piano Methodology, Analysis, Bedřich Smetanaen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV