dc.contributor.advisor | Ottlová, Marta | |
dc.creator | Šimsová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-10-26T09:50:36Z | |
dc.date.available | 2017-10-26T09:50:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92662 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je analyzovat metodický postup výuky hry na klavír uplatněný v šestidílné Praktické škole hry na klavír Josefa Proksche. Hudební náplň jednotlivých dílů je analyzována z hlediska postupu technické náročnosti cvičení, ale také na základě výběru krátkých cvičení, etud a přednesových skladeb. Součástí práce je charakteristika Prokschovy klavírní školy a mapování jejího uložení v pražských knihovnách. Pro poznání dobových hudebních preferencí je také pracováno s programy veřejných zkoušek Prokschova hudebního ústavu. Jako srovnávací materiál slouží i cvičení, která pro svůj ústav vytvořil Bedřich Smetana. Zde je patrné, že Smetana pokračuje a dále rozvíjí Prokschovy myšlenky. Klíčová slova Josef Proksch, Praktická škola hry na klavír, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Hudební ústav Josefa Proksche, klavírní škola, výuka hry na klavír, klavírní metodika, analýza, Bedřich Smetana | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis discovers and analyzes the Josef Proksch's approach to piano teaching based on his six books of Practical School of Piano Playing. In each book we study the increasing technical difficulty, the selection of the particular exercises, études and compositions. The whole set of the course books is also described in terms of its structure, language variants and editions issued by various publishers. The storage location of all the examined exemplars in the main Prague libraries is summarized in a clear table. Furthermore we go thru the programs of Proksch Music Institute public exams. This helps us to reveal the then preferences of both the lay and the professional public. This work also tries to track the Proksch's influence on his most popular student Bedřich Smetana. The analyzed course books are compared with Smetana's institute teaching materials. There we have found that Smetana continues and develops Proksch's ideas. Keywords Josef Proksch, Practical School of Piano Playing, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Josef Proksch Music Institute, School of Piano Playing, Piano Teaching, Piano Methodology, Analysis, Bedřich Smetana | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Josef Proksch|Practical School of Piano Playing|Versuch einer Rationellen Lehrmethode|Josef Proksch Music Institute|School of Piano Playing|Piano Teaching|Piano Methodology|Analysis|Bedřich Smetana | en_US |
dc.subject | Josef Proksch|Praktická škola hry na klavír|Versuch einer Rationellen Lehrmethode|Hudební ústav Josefa Proksche|klavírní škola|výuka hry na klavír|klavírní metodika|analýza|Bedřich Smetana | cs_CZ |
dc.title | Josef Proksch a jeho metodika výuky hry na klavír (ve světle šesti sešitů Praktické školy hry na piano) | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-05 | |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 165118 | |
dc.title.translated | Josef Proksch and his methodology of teaching piano (in the light of his six books of Practical School of Piano Playing) | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je analyzovat metodický postup výuky hry na klavír uplatněný v šestidílné Praktické škole hry na klavír Josefa Proksche. Hudební náplň jednotlivých dílů je analyzována z hlediska postupu technické náročnosti cvičení, ale také na základě výběru krátkých cvičení, etud a přednesových skladeb. Součástí práce je charakteristika Prokschovy klavírní školy a mapování jejího uložení v pražských knihovnách. Pro poznání dobových hudebních preferencí je také pracováno s programy veřejných zkoušek Prokschova hudebního ústavu. Jako srovnávací materiál slouží i cvičení, která pro svůj ústav vytvořil Bedřich Smetana. Zde je patrné, že Smetana pokračuje a dále rozvíjí Prokschovy myšlenky. Klíčová slova Josef Proksch, Praktická škola hry na klavír, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Hudební ústav Josefa Proksche, klavírní škola, výuka hry na klavír, klavírní metodika, analýza, Bedřich Smetana | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis discovers and analyzes the Josef Proksch's approach to piano teaching based on his six books of Practical School of Piano Playing. In each book we study the increasing technical difficulty, the selection of the particular exercises, études and compositions. The whole set of the course books is also described in terms of its structure, language variants and editions issued by various publishers. The storage location of all the examined exemplars in the main Prague libraries is summarized in a clear table. Furthermore we go thru the programs of Proksch Music Institute public exams. This helps us to reveal the then preferences of both the lay and the professional public. This work also tries to track the Proksch's influence on his most popular student Bedřich Smetana. The analyzed course books are compared with Smetana's institute teaching materials. There we have found that Smetana continues and develops Proksch's ideas. Keywords Josef Proksch, Practical School of Piano Playing, Versuch einer Rationellen Lehrmethode, Josef Proksch Music Institute, School of Piano Playing, Piano Teaching, Piano Methodology, Analysis, Bedřich Smetana | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |