dc.contributor.advisor | Pazlarová, Hana | |
dc.creator | Lebedová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T15:07:15Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T15:07:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92121 | |
dc.description.abstract | (česky) Cílem práce je zhodnotit přípravu mladých lidí, kteří prožili alespoň část svého dětství v ústavní výchově, na odchod z péče. Teoretická část mé práce se skládá ze čtyř kapitol. V druhé kapitole jsou popsány důvody, proč jsou děti umisťovány do náhradní péče a nevyrůstají v rodině, která je pro vývoj člověka nejdůležitější. Třetí kapitola je věnována náhradní výchovné péči, která je rozdělena na náhradní rodinnou výchovu a ústavní péči. Největším problémem, se kterým se potýká ústavní péče, je psychická deprivace, která je popsaná ve čtvrté kapitole. Pátá kapitola je věnována osamostatnění dětí a zákonům, které to regulují. Na závěr v šesté kapitole jsou zmíněné možnosti vzdělávání mládeže mimo dětský domov, které jsou nejčastěji připravované nestátními organizacemi. V praktické části jsem se zaměřila na výchovu konkrétních dětských domovech ve Středočeském kraji. K získání závěrů o přípravě na odchod z péče jsem použila rozhovory s vychovateli domova a také s mladými lidmi žijícími v tomtéž domově, které v blízké době čeká osamostatnění. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English): The goal of this thesis is to evaluate readiness of youth living at least partially in institutional care for leaving the institution. Theoretical part of my work consists of four chapters. The second chapter describes reasons for institutionalization and not keeping them in families, which are important for human matureness. The third chapter revolves around foster care and instutional care. The biggest challenge for institutional care, psychic deprivation, is described in chapter four. The fifth chapter describes laws about leaving institutional care. The sixth and final chapter mentions additional educational possibilities for youth facilitated by NGOs. The empirical part of the thesis is focused on specific orphanages in Central Bohemia region. The summary is based on interviews with tutors and youth from the same orphanage preparing for independence. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Children|youth|foster care|institutional care|leaving orphanage|adult life preparation|independence|self-reliance | en_US |
dc.subject | děti|dospívající mládež|náhradní výchovná péče|ústavní péče|odchod z dětského domova|osamostatňování|příprava na samostatný život | cs_CZ |
dc.title | Příprava mladých lidí z dětského domova na odchod z péče ve Středočeském kraji | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-12 | |
dc.description.department | Katedra sociální práce | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Social Work | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 182605 | |
dc.title.translated | Preparation of teenagers from the orphanage for the leave from institutional care in the Central Bohemia Region | en_US |
dc.contributor.referee | Matoušek, Oldřich | |
dc.identifier.aleph | 002156406 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Work | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Politicy and Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociální práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Social Work | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Politicy and Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Cílem práce je zhodnotit přípravu mladých lidí, kteří prožili alespoň část svého dětství v ústavní výchově, na odchod z péče. Teoretická část mé práce se skládá ze čtyř kapitol. V druhé kapitole jsou popsány důvody, proč jsou děti umisťovány do náhradní péče a nevyrůstají v rodině, která je pro vývoj člověka nejdůležitější. Třetí kapitola je věnována náhradní výchovné péči, která je rozdělena na náhradní rodinnou výchovu a ústavní péči. Největším problémem, se kterým se potýká ústavní péče, je psychická deprivace, která je popsaná ve čtvrté kapitole. Pátá kapitola je věnována osamostatnění dětí a zákonům, které to regulují. Na závěr v šesté kapitole jsou zmíněné možnosti vzdělávání mládeže mimo dětský domov, které jsou nejčastěji připravované nestátními organizacemi. V praktické části jsem se zaměřila na výchovu konkrétních dětských domovech ve Středočeském kraji. K získání závěrů o přípravě na odchod z péče jsem použila rozhovory s vychovateli domova a také s mladými lidmi žijícími v tomtéž domově, které v blízké době čeká osamostatnění. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): The goal of this thesis is to evaluate readiness of youth living at least partially in institutional care for leaving the institution. Theoretical part of my work consists of four chapters. The second chapter describes reasons for institutionalization and not keeping them in families, which are important for human matureness. The third chapter revolves around foster care and instutional care. The biggest challenge for institutional care, psychic deprivation, is described in chapter four. The fifth chapter describes laws about leaving institutional care. The sixth and final chapter mentions additional educational possibilities for youth facilitated by NGOs. The empirical part of the thesis is focused on specific orphanages in Central Bohemia region. The summary is based on interviews with tutors and youth from the same orphanage preparing for independence. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální práce | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021564060106986 | |