Griefing v online hrách
Griefing in online games
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91843Identifikátory
SIS: 155116
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slussareff, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
12. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
griefing|griefer|herní studia|world of warcraft|second lifeKlíčová slova (anglicky)
griefing|griefer|game studies|world of warcraftIdentifikační záznam PELANT, Josef. Griefing v Online Hrách. Praha, 2017. 86 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví, 2001. Vedoucí diplomové práce Vít Šisler. Abstrakt (česky) Cílem této práce je zjistit, jaká je četnost výskytu griefingu (obtěžování či úmyslného provokování ostatních hráčů) mezi hráči nejrozšířenějších žánrů online her, a jaké jsou typické charakteristiky grieferů, tj. hráčů jenž se dopouštějí griefingu, na základě těchto faktorů: věk, pohlaví, preference herních žánrů, důraz na týmovou spolupráci, důraz na sociální faktor při hraní a důraz respondentů na kompetitivní chování ve hrách. Cíle bylo dosaženo formou dotazníkového šetření mezi hráči online her, jenž bylo následně vyhodnoceno kvantitativní metodou. Mezi nejdůležitější poznatky patří, že muži se griefování dopouštějí podstatně častěji než ženy, griefeři jsou ve hrách více zaměření na kompetici než ostatní hráči, griefingu se dopustila zhruba polovina hráčů a naprostá většina hráču se již stala obětí griefingu. Také bylo zjišteno, že griefeři v porovnání s ostatními hráči sami sebe mnohem častěji identifikují jako oběť griefování. Klíčová slova griefing, griefer, herní studia, online hry, second life, world of warcraft
Identification record PELANT, Josef. Griefing in Online Games. Prague, 2017. 86 p. Thesis (Mgr.). Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Information Studies and Librarianship, 2001. Thesis lead Vít Šisler. Abstract The goal of this thesis is to find out the frequency of griefing (harassment or intentional provocation of other players) among the players of the most popular genres of online games, and to determine the typical characteristics of griefers, based on following factors: age, gender, preferency of the game genres, and motivational factors of competition, socialization, and teamplay. The goal has been achieved through questionaire survey with the use of quantitative method. Among the most important findings belong that men are substantially more frequently griefers compared to women, griefers are more focused on competition than other respondents, approximately half of the surveyed players have commited griefing, and almost every player has been a victim of a griefer. It has also been found that griefers are more likely to identify themselves as victims of griefing, compared to the rest of players. Keywords griefing, griefer, game studies, online games, second life, world of warcraft