dc.contributor.advisor | Klimešová, Marie | |
dc.creator | Frídlová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-10-12T21:40:33Z | |
dc.date.available | 2017-10-12T21:40:33Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/91536 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je věnována fenoménu zobrazování křesťanských motivů v českém umění doby protektorátu, zejména v malbě. Tento ojedinělý jev českého umění vyvstává v melancholické atmosféře období mezi léty 1939-1945, kdy si umělci, jinak odmítající jakákoli pravidla, přivlastnili biblické náměty jako osobní, symbolickou výpověď doby. Práce motivy člení do šesti tematických okruhů, korespondujících s tehdejší politickou situací. Mezi nejčastěji zobrazované náměty se řadí Milosrdný Samaritán, Poslední večeře, Ukřižování či Kristus na hoře Olivetské. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis discusses the depiction of Christian motifs in Czech fine art, especially in painting, between 1939-1945. The phenomenon appeared in Czech fine art sporadically, but in a melancholic mood of so called Protectorate artists refused any kind of rules and adopted biblical themes as a personal, symbolical evidence of those times. The thesis divides those themes into six groups corresponding with the political situation of that time. The Good Samaritan, the Last Supper, the Crucifixion and Christ's agony in the Garden belong to the most frequent depicted themes. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | protektorát|okupace|malba|křesťanské náměty | cs_CZ |
dc.subject | protectorate|occupation|painting|Christian motifs | en_US |
dc.title | Křesťanské motivy v českém umění doby protektorátu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-07 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 155664 | |
dc.title.translated | Christian Themes in the Czech Art of the Protectorate Era | en_US |
dc.contributor.referee | Pech, Milan | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce je věnována fenoménu zobrazování křesťanských motivů v českém umění doby protektorátu, zejména v malbě. Tento ojedinělý jev českého umění vyvstává v melancholické atmosféře období mezi léty 1939-1945, kdy si umělci, jinak odmítající jakákoli pravidla, přivlastnili biblické náměty jako osobní, symbolickou výpověď doby. Práce motivy člení do šesti tematických okruhů, korespondujících s tehdejší politickou situací. Mezi nejčastěji zobrazované náměty se řadí Milosrdný Samaritán, Poslední večeře, Ukřižování či Kristus na hoře Olivetské. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis discusses the depiction of Christian motifs in Czech fine art, especially in painting, between 1939-1945. The phenomenon appeared in Czech fine art sporadically, but in a melancholic mood of so called Protectorate artists refused any kind of rules and adopted biblical themes as a personal, symbolical evidence of those times. The thesis divides those themes into six groups corresponding with the political situation of that time. The Good Samaritan, the Last Supper, the Crucifixion and Christ's agony in the Garden belong to the most frequent depicted themes. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |