dc.contributor.advisor | Švelch, Jaroslav | |
dc.creator | Brádlerová, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2017-10-03T14:25:10Z | |
dc.date.available | 2017-10-03T14:25:10Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/90946 | |
dc.description.abstract | Tato práce se věnuje fenoménu DLC v kontextu marketingové komunikace. DLC neboli downloadable content, tedy stahovatelný obsah rozšiřující základní hry, je jedním z poměrně nových jevů v herním průmyslu a jeho role je stále důležitější také v marketingové komunikaci her. Hlavním zaměřením této práce je proto zmapování DLC a analýza jeho působení v marketingové komunikaci a public relations herních titulů rozdílných žánrů. Výklad v teoretické části práce směřuje k pochopení základních souvislostí pojetí videohry jako média, nastínění specifik herního průmyslu a popisu samotného DLC jako obsahového i marketingového nástroje ve videohrách. Výzkumná část je věnována třem případovým studiím, které pojednávají o videohrách rozdílných herních žánrů. Případové studie se zabývají jak praxí herních vydavatelských společností, tak i přijetím DLC na straně fanoušků. Pozornost je soustředěna na videohry The Witcher 3 (RPG hra neboli role-playing game), Civilization V (strategická hra) a Battlefield 4 (FPS hra neboli first-person shooter game). Případové studie se zaměřují na roli DLC ve hrách, marketingovou komunikaci DLC a naopak také jeho roli v marketingové komunikaci, recepci DLC v herních komunitách a specifické funkce DLC v závislosti na žánru her. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the phenomenon of DLC in the context of marketing communication. DLC or downloadable content expanding the basic game, is a relatively new concept in the video game industry and its role is increasingly important in marketing communication in video games. The main focus of this thesis is to map DLC and analyze its importance in marketing communication and public relations of video game titles of various genres. Theoretical part of the thesis is focused on explaining the basic principles of understanding a video game as a medium, the specifics of gaming industry and description of the DLC itself as a content and marketing tool in video games. The research part of the thesis is dedicated to three case studies which deal with video games of different genres. Case studies are focused both on the practice of video game publishing companies and on reception of DLC on the side of the fans. The games being focused on are The Witcher 3 (RPG or a role-playing game), Civilization V (strategy game) and Battlefield 4 (FPS or first-person shooter game). Case studies focus on the role of DLC in games, marketing communication about DLC and conversely its role in marketing communication, reception of DLC in gaming communities and specific functions of DLC dependent on the video game genre. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | DLC | en_US |
dc.subject | video games | en_US |
dc.subject | video game industry | en_US |
dc.subject | marketing communication | en_US |
dc.subject | public relations | en_US |
dc.subject | The Witcher | en_US |
dc.subject | Battlefield | en_US |
dc.subject | Civilization | en_US |
dc.subject | DLC | cs_CZ |
dc.subject | videohry | cs_CZ |
dc.subject | herní průmysl | cs_CZ |
dc.subject | marketingová komunikace | cs_CZ |
dc.subject | public relations | cs_CZ |
dc.subject | Zaklínač | cs_CZ |
dc.subject | Battlefield | cs_CZ |
dc.subject | Civilization | cs_CZ |
dc.title | DLC jako marketingový nástroj v herním průmyslu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-12 | |
dc.description.department | Katedra marketingové komunikace a public relations | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Marketing Communication and Public Relations | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 179717 | |
dc.title.translated | DLC as a Marketing Tool in the Video Game Industry | en_US |
dc.contributor.referee | Koudelková, Petra | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Marketing Communications and Public Relations | en_US |
thesis.degree.discipline | Marketingová komunikace a public relations | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relations | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relations | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Marketingová komunikace a public relations | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Marketing Communications and Public Relations | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se věnuje fenoménu DLC v kontextu marketingové komunikace. DLC neboli downloadable content, tedy stahovatelný obsah rozšiřující základní hry, je jedním z poměrně nových jevů v herním průmyslu a jeho role je stále důležitější také v marketingové komunikaci her. Hlavním zaměřením této práce je proto zmapování DLC a analýza jeho působení v marketingové komunikaci a public relations herních titulů rozdílných žánrů. Výklad v teoretické části práce směřuje k pochopení základních souvislostí pojetí videohry jako média, nastínění specifik herního průmyslu a popisu samotného DLC jako obsahového i marketingového nástroje ve videohrách. Výzkumná část je věnována třem případovým studiím, které pojednávají o videohrách rozdílných herních žánrů. Případové studie se zabývají jak praxí herních vydavatelských společností, tak i přijetím DLC na straně fanoušků. Pozornost je soustředěna na videohry The Witcher 3 (RPG hra neboli role-playing game), Civilization V (strategická hra) a Battlefield 4 (FPS hra neboli first-person shooter game). Případové studie se zaměřují na roli DLC ve hrách, marketingovou komunikaci DLC a naopak také jeho roli v marketingové komunikaci, recepci DLC v herních komunitách a specifické funkce DLC v závislosti na žánru her. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the phenomenon of DLC in the context of marketing communication. DLC or downloadable content expanding the basic game, is a relatively new concept in the video game industry and its role is increasingly important in marketing communication in video games. The main focus of this thesis is to map DLC and analyze its importance in marketing communication and public relations of video game titles of various genres. Theoretical part of the thesis is focused on explaining the basic principles of understanding a video game as a medium, the specifics of gaming industry and description of the DLC itself as a content and marketing tool in video games. The research part of the thesis is dedicated to three case studies which deal with video games of different genres. Case studies are focused both on the practice of video game publishing companies and on reception of DLC on the side of the fans. The games being focused on are The Witcher 3 (RPG or a role-playing game), Civilization V (strategy game) and Battlefield 4 (FPS or first-person shooter game). Case studies focus on the role of DLC in games, marketing communication about DLC and conversely its role in marketing communication, reception of DLC in gaming communities and specific functions of DLC dependent on the video game genre. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relations | cs_CZ |