Zobrazit minimální záznam

DLC as a Marketing Tool in the Video Game Industry
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorBrádlerová, Andrea
dc.date.accessioned2017-10-03T14:25:10Z
dc.date.available2017-10-03T14:25:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90946
dc.description.abstractTato práce se věnuje fenoménu DLC v kontextu marketingové komunikace. DLC neboli downloadable content, tedy stahovatelný obsah rozšiřující základní hry, je jedním z poměrně nových jevů v herním průmyslu a jeho role je stále důležitější také v marketingové komunikaci her. Hlavním zaměřením této práce je proto zmapování DLC a analýza jeho působení v marketingové komunikaci a public relations herních titulů rozdílných žánrů. Výklad v teoretické části práce směřuje k pochopení základních souvislostí pojetí videohry jako média, nastínění specifik herního průmyslu a popisu samotného DLC jako obsahového i marketingového nástroje ve videohrách. Výzkumná část je věnována třem případovým studiím, které pojednávají o videohrách rozdílných herních žánrů. Případové studie se zabývají jak praxí herních vydavatelských společností, tak i přijetím DLC na straně fanoušků. Pozornost je soustředěna na videohry The Witcher 3 (RPG hra neboli role-playing game), Civilization V (strategická hra) a Battlefield 4 (FPS hra neboli first-person shooter game). Případové studie se zaměřují na roli DLC ve hrách, marketingovou komunikaci DLC a naopak také jeho roli v marketingové komunikaci, recepci DLC v herních komunitách a specifické funkce DLC v závislosti na žánru her.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the phenomenon of DLC in the context of marketing communication. DLC or downloadable content expanding the basic game, is a relatively new concept in the video game industry and its role is increasingly important in marketing communication in video games. The main focus of this thesis is to map DLC and analyze its importance in marketing communication and public relations of video game titles of various genres. Theoretical part of the thesis is focused on explaining the basic principles of understanding a video game as a medium, the specifics of gaming industry and description of the DLC itself as a content and marketing tool in video games. The research part of the thesis is dedicated to three case studies which deal with video games of different genres. Case studies are focused both on the practice of video game publishing companies and on reception of DLC on the side of the fans. The games being focused on are The Witcher 3 (RPG or a role-playing game), Civilization V (strategy game) and Battlefield 4 (FPS or first-person shooter game). Case studies focus on the role of DLC in games, marketing communication about DLC and conversely its role in marketing communication, reception of DLC in gaming communities and specific functions of DLC dependent on the video game genre.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDLCen_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjectvideo game industryen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.subjectThe Witcheren_US
dc.subjectBattlefielden_US
dc.subjectCivilizationen_US
dc.subjectDLCcs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectherní průmyslcs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectZaklínačcs_CZ
dc.subjectBattlefieldcs_CZ
dc.subjectCivilizationcs_CZ
dc.titleDLC jako marketingový nástroj v herním průmyslucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId179717
dc.title.translatedDLC as a Marketing Tool in the Video Game Industryen_US
dc.contributor.refereeKoudelková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se věnuje fenoménu DLC v kontextu marketingové komunikace. DLC neboli downloadable content, tedy stahovatelný obsah rozšiřující základní hry, je jedním z poměrně nových jevů v herním průmyslu a jeho role je stále důležitější také v marketingové komunikaci her. Hlavním zaměřením této práce je proto zmapování DLC a analýza jeho působení v marketingové komunikaci a public relations herních titulů rozdílných žánrů. Výklad v teoretické části práce směřuje k pochopení základních souvislostí pojetí videohry jako média, nastínění specifik herního průmyslu a popisu samotného DLC jako obsahového i marketingového nástroje ve videohrách. Výzkumná část je věnována třem případovým studiím, které pojednávají o videohrách rozdílných herních žánrů. Případové studie se zabývají jak praxí herních vydavatelských společností, tak i přijetím DLC na straně fanoušků. Pozornost je soustředěna na videohry The Witcher 3 (RPG hra neboli role-playing game), Civilization V (strategická hra) a Battlefield 4 (FPS hra neboli first-person shooter game). Případové studie se zaměřují na roli DLC ve hrách, marketingovou komunikaci DLC a naopak také jeho roli v marketingové komunikaci, recepci DLC v herních komunitách a specifické funkce DLC v závislosti na žánru her.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the phenomenon of DLC in the context of marketing communication. DLC or downloadable content expanding the basic game, is a relatively new concept in the video game industry and its role is increasingly important in marketing communication in video games. The main focus of this thesis is to map DLC and analyze its importance in marketing communication and public relations of video game titles of various genres. Theoretical part of the thesis is focused on explaining the basic principles of understanding a video game as a medium, the specifics of gaming industry and description of the DLC itself as a content and marketing tool in video games. The research part of the thesis is dedicated to three case studies which deal with video games of different genres. Case studies are focused both on the practice of video game publishing companies and on reception of DLC on the side of the fans. The games being focused on are The Witcher 3 (RPG or a role-playing game), Civilization V (strategy game) and Battlefield 4 (FPS or first-person shooter game). Case studies focus on the role of DLC in games, marketing communication about DLC and conversely its role in marketing communication, reception of DLC in gaming communities and specific functions of DLC dependent on the video game genre.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV