Výběr a vzdělávání mistrů ve firmě Škoda Auto a. s.
Diplomová práce
Důvod omezené dostupnosti:
Tento dokument je přístupný pouze pro uživatele Univerzity Karlovy přihlášené pomocí Centrální autentizační služby UK z počítačů v interní síti Univerzity Karlovy.
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90152Identifikátory
Kolekce
Autor
Spoluautor
Štěpánek, Zdeněk (vedoucí práce)
Datum vydání
2005Klíčová slova (česky)
Assessment centre, Koučování, průmyslové podniky, Škodovy závody, odborné vzdělávání, ČeskoV roce 1995 vznikl ve firmě Škoda-Auto a.s. nový požadavek na funkci mistra. Tento požadavek znamenal nový pohled na funkci mistra. Byly definovány jeho nové kompetence, očekávala se jeho větší samostatnost, iniciativa a odpovědnost. Mistr měl novým způsobem vést své podřízené a novým způsobem komunikovat a spolupracovat se svými nadřízenými. Útvar vzdělávání ve firmě stál před problémem, jak vybrat ze stávajících mistrů ty, kteří budou mít nejlepší předpoklady pro výkon funkce mistra v nových podmínkách. Jako metoda výběru mistrů byl zvolen assessment centre (AC), pro další vzdělávání mistrů metoda koučování. Obě metody byly v té době v České republice v praxi velmi málo používané. Cílem této diplomové práce je popsat teoretická východiska assesssment centre (AC) a koučování. Popsat jejich praktické využití ve firmě při výběru a vzdělávání mistrů. Zároveň si práce klade za cíl odpovědět na tyto dvě základní otázky: 1. Zvolila firma pro danou situaci vhodnou metodu výběru nebo bylo výhodnější použít jinou metodu než assessment centre? 2. Proč firma Škoda Auto a.s. zvolila k odstranění deficitů zjištěných pomocí AC metodu koučování ? 5 1 Historie a současnost firmy Škoda Auto a.s. Pánové Laurin a Klement začali v roce 1895 vyrábět jízdní kola značky Slavia. Rychlý technologický pokrok přináší revoluci ve výrobě, a tak v roce 1905 firma přechází z výroby proslulých bicyklů na výrobu automobilů. V témže roce je vyroben první automobil značky Voiturette A.