eLearning potřeba nového vzdělávacího paradigmatu
dc.contributor.advisor | Beneš, Milan, | |
dc.contributor.author | Šťastný, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2019-12-17T14:53:31Z | |
dc.date.available | 2019-12-17T14:53:31Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/90145 | |
dc.description.abstract | V bezpočtu odborných, populárně-naučných či populárních článků a publikací se setkáváme s výrokem, že stojíme na prahu informačního věku. Uvážíme-Ii však, do jaké míry ovlivňují informační technologie náš život, naše rozhodování, přijímání a zpracování informací, naši zábavu i sociální vztahy, bylo by možná mnohem lepší říci, že v informačním věku již několik let stojíme oběmi nohami. Jak říká Bořivoj Brdička, "v současné době převládá často dokonce názor, že rozvoj informačních a komunikačních technologií zásadním způsobem mění život celé lidské společnosti. (Tyto) technologie pronikají do všech oblastí lidského konání..." (Brdička, 2003, s 7). Samozřejmě, že tento nový věk znamená i novou éru pro oblast vzdělávání - ať už dětí, mládeže nebo dospělých. Podobně jako kdysi vynález knihtisku, fotografie, kinematografie, záznamu a šíření zvuku (fonograf, rozhlas, magnetofon) a obrazu (televize, video) i příchod počítačů byl vítán s velkým nadšením. Odborníci i laikové předpokládali, že nahradí dosavadní metody výuky, dokonce i učitele samotné. Jak ale poznamenává Jane L. Davidová, poradkyně firmy Apple Macintosh ve svém článku "The Unfullfilled Promise of the 1980s": "Hlavním důvodem, proč technologie v 80. letech nesplnily svá očekávání je to, že se na ně pohlíželo jako na řešení nesprávně postaveného úkolu. Všechna rozhodnutí týkající se nákupu a využití technologií byla motivována snahou o co největší zvýšení efektivity toho, co školy již dělaly, 'ne toho, jak s jejich pomocí školy změnit." | cs_CZ |
dc.language | čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.subject | Andragogika | cs_CZ |
dc.subject | e-learning | cs_CZ |
dc.subject | didaktické technologie | cs_CZ |
dc.subject | Vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | eLearning potřeba nového vzdělávacího paradigmatu | cs_CZ |
dc.type | Diplomová práce | cs_CZ |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.aleph | 000652957 | |
thesis.degree.name | Mgr. | cs_CZ |
uk.file-availability | VUK | |
dc.identifier.lisID | 990006529570106986 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Kvalifikační práce obhajované před rokem 2006 [2891]
Theses defended before year 2006