Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠnýdrová, Ivana,
dc.contributor.authorVávra, Jan
dc.date.accessioned2019-12-17T15:36:23Z
dc.date.available2019-12-17T15:36:23Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/89824
dc.description.abstractVe své práci jsem se rozhodl zabývat tématem vztahu vzdělávání a Gestalt terapie. Téma mi je osobně blízké, protože souběžně se studiem andragogiky procházím výcvikem v Gestalt terapii. Většina prací zabývajících se Gestalt terapií je psána psychology a psychoterapeuty, kteří pohlížejí na danou problematiku zejména z psychologického nebo psychoterapeutického hlediska. Prací, které se zabývají terapií z pohledu vzdělávání dostupných příliš mnoho není. Gestalt terapie od svého počátku nastoluje myšlenku, že terapie je příliš dobrá, aby se omezovala pouze na nemocné. Ještě více může být přínosná člověku zdravému na cestě jeho osobnostního růstu. Gestalt terapie bývá někdy kritizována za to, že se hodí spíše pro zdravé a neurotické jedince, než pro klinickou práci. Z pohledu psychologa to může být slabinou, ale z pohledu andragoga naopak zajímavou výzvou. Oficiální proud vzdělávání doposud klade důraz na myšlení a osvojování znalostí, zatímco taková témata jako je rozvoj osobnosti, zkvalitnění života, zážitkové učení, bývají opomíjena. Oproti tomu, zakladatel Gestalt terapie F. Perls se snažil co nejvíce odvést pozornost od intelektualizování a myšlení směrem k uvědomování, prožívání a spontaneitě. To se promítlo ve filosofii a praxi Gestalt terapie. Při vzdělávání Gestalt terapeutů je využíváno zážitků, které jsou až posléze kategorizovány do teoretického kontextu. Hojně se používá metody experimentů a důraz je kladen na osobní zkušenost. Terapeut poznává témata osobnostního růstu doslova na "vlastní kůži". Takové metody mohou být v dnešní době, která klade velký důraz na myšlení, důležitým obohacením lidského života.cs_CZ
dc.languagečeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.subjectAndragogikacs_CZ
dc.subjectGestalt terapiecs_CZ
dc.subjectMetody a technikycs_CZ
dc.subjectVzdělávánícs_CZ
dc.titleVzdělávání a Gestalt terapiecs_CZ
dc.typeDiplomová prácecs_CZ
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.aleph000780152
thesis.degree.nameMgr.cs_CZ
uk.file-availabilityVUK
dc.identifier.lisID990007801520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV