Spánek neboli jakých pravidel je zapotřebí, aby dítě mohlo dobře spát
Sleep-or What Rules are Necessary to be Observed to Enable a Child to Sleep Well
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8789Identifiers
Study Information System: 18551
Collections
- Kvalifikační práce [1516]
Author
Advisor
Referee
Ortová, Marie
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
7. 3. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Satisfactory
V první kapitole se budu zpočátku věnovat průběhu spánku z obecného popisujícího hlediska, kde si nejprve definuji základní pojmy. Tuto část bych ráda zmínila především proto, aby bylo zřejmé, jaký proces se v době spánku a usínání odehrává, jak je komplikovaný a jak je důležité jej nenarušit, a proto se věnovat pravidlům usínání. Nemohu také nezmínit poruchy spánku, které mají buď vnější či vnitřní příčiny. Které mohou hluboce souviset právě s tím, když pravidla správného usínání a spánku jsou narušena či chybí. V druhé kapitole bych ráda pohovořila o průběhu usínání a spánku v jednotlivých vývojových období u dítěte od narození do pubescence. Jakým způsobem se dítě chová a projevuje při usínání? Co jsou základní body v těchto jednotlivých etapách, které dítě vyžaduje a prožívá, kterými je nuceno projít ve svém vývoji? Třetí kapitola pojednává stručně o snech, které k spánku neodmyslitelně patří. O jejich významu v dětském věku a odlišení od dospělých snů. Čtvrtou kapitolu věnuji vymezení a stanovení základních a nezbytných pravidel pro zdraví spánek a usínání, se kterými budu pracovat v některých z dalších kapitol. Především pak v praktické části práce. Pokusím se je rozdělit do deseti stručných bodů. V praktické části mé práce, bych ráda popsala jak vypadá proces uspávání, usínání a probouzení ve...
This text is about the right principles when we are asleep in the night - time. I wont to speak about a group of children from birth to six years old. In the first chapter I write about sleep physiology. It is very important because it can show why the bed - time is indispensable. In the second chapter I speak about different periods of child 's evolution. I define sleep and how the different phases are followed. The next important chapter includes ten rules for drowse. It is: sureness and safety, rhythm and little corner, calm atmosphere and rituals, authority and limits, protection for temporal environment, daily and nightly sleep and their differences, the contact, self - asserting for parents and unity, fears of the situation, different necessaries of drowse. In the practical part I speak about two kinder - gardens and try to note observation into those schools. In these schools I evaluate how teachers approach to children when they have to sleep. I want to know if they respect the rule for a good sleep. In the end I collect all information and infer ending. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)