Show simple item record

A behavioral analysis of market failures
dc.contributor.advisorSieber, Martina
dc.creatorUrbanová, Aneta
dc.date.accessioned2017-08-21T09:56:46Z
dc.date.available2017-08-21T09:56:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/87494
dc.description.abstractPráce se zabývá novodobým proudem behaviorální ekonomie v kontextu trhu práce v souvislosti s rozpory s neoklasickou ekonomickou teorií založenou na explicitním předpokladu racionality. V teoretické části jsou představeny dosavadní teoretické přístupy a příklady experimentů. Iracionální vlivy na trh práce budou definovány prostřednictvím výše mzdy, nezaměstnanosti, vzdělání, ale zároveň i motivace, averze ke ztrátě, předsudků a dalších kognitivních zkratek v lidském rozhodování. Praktická část práce bude založena na standardizovaném dotazníkovém šetření, ve kterém budou respondentům předkládány zjednodušené modely dilematických rozhodování týkajících se trhu práce. Cílem bude pozorovat sklon testovaných subjektů k volbě ne vždy nejefektivnější alternativy a potvrdit vliv iracionálních faktorů na rozhodování člověka v rámci dosavadních teoretických předpokladů. Klíčová slova: Behaviorální ekonomie, omezená racionalita, nerovnováha, trh práce, prospektová teorie, heuristiky, předsudkycs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with a contemporary stream of the behavioral economics at the labour market in connection with a divergence to the neoclassical theory based on explicit assumption of rationality. The existing theoretical approaches and the examples of experiments are introduced in the theoretical part. The irrational impacts on labour market is defined by the amount of wage, unemployment, education, but on the other hand also by motivation, loss aversion, prejudices and other cognitive biases in human decision making process. The practical part is based on the standardized questionnaire survey in which the respondents were given some simplified decision making dilemmas in context of the labour market. The aim of the thesis is to observe their tendency to choose not always the most effective option and to validate the impact of irrational factors on decision making according to the theoretical approaches. Key words: Behavioral economics, limited rationality, market failures, labour market, prospect theory, heuristics, biasesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbehavioral economicsen_US
dc.subjectlimited rationalityen_US
dc.subjectmarket failuresen_US
dc.subjectlabour marketen_US
dc.subjectprospect theoryen_US
dc.subjectheuristicsen_US
dc.subjectbiasesen_US
dc.subjectbehaviorální ekonomiecs_CZ
dc.subjectomezená racionalitacs_CZ
dc.subjectnerovnováhacs_CZ
dc.subjecttrh prácecs_CZ
dc.subjectprospektová teoriecs_CZ
dc.subjectheuristikycs_CZ
dc.subjectpředsudkycs_CZ
dc.titleAnalýza tržní nerovnováhy pohledem behaviorální ekonomiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-12
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165325
dc.title.translatedA behavioral analysis of market failuresen_US
dc.contributor.refereeVlček, Josef
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with Economicsen_US
thesis.degree.disciplineSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with Economicsen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá novodobým proudem behaviorální ekonomie v kontextu trhu práce v souvislosti s rozpory s neoklasickou ekonomickou teorií založenou na explicitním předpokladu racionality. V teoretické části jsou představeny dosavadní teoretické přístupy a příklady experimentů. Iracionální vlivy na trh práce budou definovány prostřednictvím výše mzdy, nezaměstnanosti, vzdělání, ale zároveň i motivace, averze ke ztrátě, předsudků a dalších kognitivních zkratek v lidském rozhodování. Praktická část práce bude založena na standardizovaném dotazníkovém šetření, ve kterém budou respondentům předkládány zjednodušené modely dilematických rozhodování týkajících se trhu práce. Cílem bude pozorovat sklon testovaných subjektů k volbě ne vždy nejefektivnější alternativy a potvrdit vliv iracionálních faktorů na rozhodování člověka v rámci dosavadních teoretických předpokladů. Klíčová slova: Behaviorální ekonomie, omezená racionalita, nerovnováha, trh práce, prospektová teorie, heuristiky, předsudkycs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with a contemporary stream of the behavioral economics at the labour market in connection with a divergence to the neoclassical theory based on explicit assumption of rationality. The existing theoretical approaches and the examples of experiments are introduced in the theoretical part. The irrational impacts on labour market is defined by the amount of wage, unemployment, education, but on the other hand also by motivation, loss aversion, prejudices and other cognitive biases in human decision making process. The practical part is based on the standardized questionnaire survey in which the respondents were given some simplified decision making dilemmas in context of the labour market. The aim of the thesis is to observe their tendency to choose not always the most effective option and to validate the impact of irrational factors on decision making according to the theoretical approaches. Key words: Behavioral economics, limited rationality, market failures, labour market, prospect theory, heuristics, biasesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV