Zobrazit minimální záznam

Jak se stát hrdinkou: Opatství Northanger jako parodie románových konvencí
dc.contributor.advisorNováková, Soňa
dc.creatorLesayová, Michaela
dc.date.accessioned2017-07-26T10:45:10Z
dc.date.available2017-07-26T10:45:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/87216
dc.description.abstract1 Abstract This thesis works on the assumption that Northanger Abbey is a parody of two literary genres and that is Gothic Novel and English Novel. It is also believed that the novel is a coming-of-age tale - a Bildungsroman - which revolves around the issue of reading; reading books and people. The starting point was an analysis of Austen's own views and overall attitude regarding literary traditions, which can be described in the following way. Firstly, the novelist disagreed with the portrayal of characters in novels - she believed that they were depicted in stereotypical ways and that there was hardly anything realistic about them - and she also did not support the Gothic revival which was prominent and very popular during her life. Austen believed that situations and characters in novels should resemble real life. She was not impressed by the obsession of the fantastic and supernatural. Consequently, she found great humour in creating a heroine who is obsessed with Gothic novels and who fails to distinguish between her favourite fiction and reality. Catherine imagines that real life is just the same as in her favourite novels. Such an error in her judgement leads to several fatal mistakes. The novel is interwoven with Gothic references and imagery. Together, this sets Northanger Abbey as a parody of...en_US
dc.description.abstract1 Abstrakt Tato práce se opírá o zásadní názor a to takový, že Opatství Northanger je parodií dvou literárních žánrů, a to anglického a gotického románu. Zároveň převládá názor, že se jedná o příběh vyobrazující dospívání hlavní hrdinky, takzvaný Bildungsroman, který se zaměřuje na čtení knih a i postav. Jako podklad pro toto tvrzení byla přijatá analýza Jane Austenové - a zvláště pak osobních názorů a přesvědčení - která může být popsána následovně. Zaprvé, spisovatelka nesouhlasila s tím, jak byly postavny v knihách tradičně popisovány - věřila, že byly vyobrazeny stereotypně a nereálně - a také nesouhlasila s rostoucí oblibou gotických děl. Austenová věřila, že situace a postavy v knihách by měly připomínat skutečný život. Nenašla zálibu ve smýšlených a fantastických románech, které byly tak oblíbené. A proto vytvořila hrdinku, která je posedlá gotickými romány a která nedokáže rozlišit mezi fikcí a realitou. Catherine Morlandová věří, že skutečný život je stejný jako ten v románech. Takové naivní přesvědčení vede k zásadním chybám. Román je dále protkaný gotickými referencemi a odkazy na slovník gotických románů. Díky tomu se román tváří jako parodie gotických románů. Všech šest románů Jane Austenové má jednu zásadní společnou vlastnost a to je hrdinka. Děj se obvykle točí okolo její honby za štěstím,...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJane Austenová|Opatství Northanger|románová hrdinka|gotický román|anglická literatura|parodie|vypravěčcs_CZ
dc.subjectJane Austen|Northanger Abbey|novel heroine|gothic novel|English literature|parody|narratoren_US
dc.titleBecoming a Heroine: Northanger Abbey as a Parody of Novel Conventionsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-20
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId167887
dc.title.translatedJak se stát hrdinkou: Opatství Northanger jako parodie románových konvencícs_CZ
dc.contributor.refereeBeran, Zdeněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tato práce se opírá o zásadní názor a to takový, že Opatství Northanger je parodií dvou literárních žánrů, a to anglického a gotického románu. Zároveň převládá názor, že se jedná o příběh vyobrazující dospívání hlavní hrdinky, takzvaný Bildungsroman, který se zaměřuje na čtení knih a i postav. Jako podklad pro toto tvrzení byla přijatá analýza Jane Austenové - a zvláště pak osobních názorů a přesvědčení - která může být popsána následovně. Zaprvé, spisovatelka nesouhlasila s tím, jak byly postavny v knihách tradičně popisovány - věřila, že byly vyobrazeny stereotypně a nereálně - a také nesouhlasila s rostoucí oblibou gotických děl. Austenová věřila, že situace a postavy v knihách by měly připomínat skutečný život. Nenašla zálibu ve smýšlených a fantastických románech, které byly tak oblíbené. A proto vytvořila hrdinku, která je posedlá gotickými romány a která nedokáže rozlišit mezi fikcí a realitou. Catherine Morlandová věří, že skutečný život je stejný jako ten v románech. Takové naivní přesvědčení vede k zásadním chybám. Román je dále protkaný gotickými referencemi a odkazy na slovník gotických románů. Díky tomu se román tváří jako parodie gotických románů. Všech šest románů Jane Austenové má jednu zásadní společnou vlastnost a to je hrdinka. Děj se obvykle točí okolo její honby za štěstím,...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This thesis works on the assumption that Northanger Abbey is a parody of two literary genres and that is Gothic Novel and English Novel. It is also believed that the novel is a coming-of-age tale - a Bildungsroman - which revolves around the issue of reading; reading books and people. The starting point was an analysis of Austen's own views and overall attitude regarding literary traditions, which can be described in the following way. Firstly, the novelist disagreed with the portrayal of characters in novels - she believed that they were depicted in stereotypical ways and that there was hardly anything realistic about them - and she also did not support the Gothic revival which was prominent and very popular during her life. Austen believed that situations and characters in novels should resemble real life. She was not impressed by the obsession of the fantastic and supernatural. Consequently, she found great humour in creating a heroine who is obsessed with Gothic novels and who fails to distinguish between her favourite fiction and reality. Catherine imagines that real life is just the same as in her favourite novels. Such an error in her judgement leads to several fatal mistakes. The novel is interwoven with Gothic references and imagery. Together, this sets Northanger Abbey as a parody of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV