dc.contributor.advisor | Hejzlarová, Eva | |
dc.creator | Hondlíková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2020-08-22T07:26:55Z | |
dc.date.available | 2020-08-22T07:26:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/87058 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je popsat institucionální a finanční zabezpečování české politiky rovnosti žen a mužů od roku 1998 do současnosti, a to na pozadí interakcí a vztahů mezi klíčovými aktéry - Odborem rovnosti žen a mužů (Úřad vlády ČR), poradními orgány vlády v oblasti prosazování rovnosti žen a mužů (Úřad vlády ČR), Oddělením projektů rovnosti žen a mužů (Ministerstvo práce a sociálních věcí), Odborem rodinné politiky a politiky stárnutí (Ministerstvo práce a sociálních věcí), ale i neziskovými organizacemi zaměřenými na rovnost žen a mužů. Teoretickou oporou práce je teorie state/market feminism a teoretické koncepty policy a vládnutí (governance). Výstupy z analýzy dokumentů a expertních rozhovorů ukazují, že institucionální a finanční zabezpečování politiky rovnosti je proces kontinuální, horizontální a fragmentovaný, který utváří charakterově odlišní aktéři. Ti realizují své politiky rovnosti rozdílně a fungují paralelně. Zároveň jsou však vzájemně závislí prostřednictvím různých zdrojů, čímž mezi nimi vznikají různé interakce (spolupráce i koakce) a vztahy (formální i neformální), ale i napětí a problémy. Ty nejčastěji vznikají při vyjednávání o finanční podpoře opatření a personálních kapacit věcných odborů. Zjednodušením vyjednávání jsou neformální osobní vztahy fungující napříč aktéry.... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to describe the institutional and financial security of the gender equality policy from 1998 to the present in the background of the interactions and relationships between its key actors - Gender Equality Unit (Office of the Government of the Czech Republic), Gender Equality Advisory bodies (Office of the Government of the Czech Republic), Department of Family and Ageing Policy (Ministry of Labour and Social Affairs), Division of Gender Equality Projects (Ministry of Labour and Social Affairs) and Gender Equality Nonprofit Organizations (Gender Equality NGO). Theoretical support of this thesis is the state/market feminism theory and theoretical concepts policy and governance. The outcomes of the analysis and expert interviews show the institutional and financial security of the gender equality policy is continual, horizontal and fragmented process created by internally and externally different actors. These actors implement their gender equality policies differently and their work is parallel. However, at the same time they are mutually dependent through different sources thereby different interactions (both cooperation and coaction) and relationships (both formal and informal) as well as tension and problems arise. Negotiations about funding of the policy measures and... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | politika rovnosti žen a mužů | cs_CZ |
dc.subject | institucionální zabezpečování politiky rovnosti žen a mužů | cs_CZ |
dc.subject | finanční zabezpečování politiky rovnosti žen a mužů | cs_CZ |
dc.subject | proces veřejné politiky | cs_CZ |
dc.subject | state feminism | cs_CZ |
dc.subject | women's policy agencies | cs_CZ |
dc.subject | neziskové organizace zaměřené na rovnost žen a mužů | cs_CZ |
dc.subject | Evropský sociální fond | cs_CZ |
dc.subject | Česká republika | cs_CZ |
dc.subject | Gender Equality Policy | en_US |
dc.subject | Institutional Security of the Gender Equality Policy | en_US |
dc.subject | Gender Equality Policy Funding | en_US |
dc.subject | Policy Process | en_US |
dc.subject | State Feminism | en_US |
dc.subject | Women's Policy Agencies | en_US |
dc.subject | Gender Equality Nonprofit Organizations | en_US |
dc.subject | European Social Fund | en_US |
dc.subject | Czech Republic | en_US |
dc.title | Když politika není pouze jedna: institucionální a finanční zabezpečování české politiky rovnosti žen a mužů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-19 | |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 179238 | |
dc.title.translated | When There Is Not Just One Policy: Institutional and Financial Background of the Czech Gender Equality Policy | en_US |
dc.contributor.referee | Potůček, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002146133 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Public and Social Policy | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Veřejná a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Public and Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce je popsat institucionální a finanční zabezpečování české politiky rovnosti žen a mužů od roku 1998 do současnosti, a to na pozadí interakcí a vztahů mezi klíčovými aktéry - Odborem rovnosti žen a mužů (Úřad vlády ČR), poradními orgány vlády v oblasti prosazování rovnosti žen a mužů (Úřad vlády ČR), Oddělením projektů rovnosti žen a mužů (Ministerstvo práce a sociálních věcí), Odborem rodinné politiky a politiky stárnutí (Ministerstvo práce a sociálních věcí), ale i neziskovými organizacemi zaměřenými na rovnost žen a mužů. Teoretickou oporou práce je teorie state/market feminism a teoretické koncepty policy a vládnutí (governance). Výstupy z analýzy dokumentů a expertních rozhovorů ukazují, že institucionální a finanční zabezpečování politiky rovnosti je proces kontinuální, horizontální a fragmentovaný, který utváří charakterově odlišní aktéři. Ti realizují své politiky rovnosti rozdílně a fungují paralelně. Zároveň jsou však vzájemně závislí prostřednictvím různých zdrojů, čímž mezi nimi vznikají různé interakce (spolupráce i koakce) a vztahy (formální i neformální), ale i napětí a problémy. Ty nejčastěji vznikají při vyjednávání o finanční podpoře opatření a personálních kapacit věcných odborů. Zjednodušením vyjednávání jsou neformální osobní vztahy fungující napříč aktéry.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis is to describe the institutional and financial security of the gender equality policy from 1998 to the present in the background of the interactions and relationships between its key actors - Gender Equality Unit (Office of the Government of the Czech Republic), Gender Equality Advisory bodies (Office of the Government of the Czech Republic), Department of Family and Ageing Policy (Ministry of Labour and Social Affairs), Division of Gender Equality Projects (Ministry of Labour and Social Affairs) and Gender Equality Nonprofit Organizations (Gender Equality NGO). Theoretical support of this thesis is the state/market feminism theory and theoretical concepts policy and governance. The outcomes of the analysis and expert interviews show the institutional and financial security of the gender equality policy is continual, horizontal and fragmented process created by internally and externally different actors. These actors implement their gender equality policies differently and their work is parallel. However, at the same time they are mutually dependent through different sources thereby different interactions (both cooperation and coaction) and relationships (both formal and informal) as well as tension and problems arise. Negotiations about funding of the policy measures and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021461330106986 | |