Zobrazit minimální záznam

The Caricature versus propaganda: Napoleon Bonaparte visiting sick in Jaffa aka new models of political function of art around 1800
dc.contributor.advisorKubík, Viktor
dc.creatorButtigová, Katrin
dc.date.accessioned2017-07-20T16:16:01Z
dc.date.available2017-07-20T16:16:01Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86869
dc.description.abstractEgyptian campaign of 1798 led by general Bonaparte had an important impact on the European culture in the end of 18th century and begining of the 19th century. Also the campaign itself was strongly reflected in period art and print. Main goal of my diploma is to compare the visual appereance and thought of the caricature created mainly by the english authors on this matter, with official French propaganda under Napoleon which is visible in art of Antoine-Jean Gros' painting: Napoleon visiting the sick in Jaffa. In both cases these are distinctive illustrations of political function of art, which, mainly in the era of Napoleon I., gained new authenticity for the future evolution of political propaganda and caricature.en_US
dc.description.abstractTažení do Egypta roku 1798 vedené tehdejším generálem Bonapartem mělo důležitý dopad na evropskou kulturu přelomu 18. a 19. století a samotný průběh tažení byl výrazně reflektován v dobovém umění a tisku. Hlavním cílem mé diplomové práce je srovnat vizuální a myšlenkovou stránku karikatury vytvořené především anglickými autory na toto téma, s oficiální francouzskou propagandu vedenou Napoleonem v díle Jeana-Antoine Grose: Napoleon navštěvující nemocné morem v Jaffě. V obou případech jde o modelové doklady politických funkcí umění, které právě v době Napoleona I. získaly novou autenticitu předurčující budoucí vývoj politické obrazové propagandy i karikatury.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectNapoleoncs_CZ
dc.subjectEgyptcs_CZ
dc.subjectkarikaturacs_CZ
dc.subjectpolitická propagandacs_CZ
dc.subjectA. J. Groscs_CZ
dc.subjectNapoleonen_US
dc.subjectEgypten_US
dc.subjectcaricatureen_US
dc.subjectpolical propagandaen_US
dc.subjectA. J. Grosen_US
dc.titleKarikatura kontra propaganda: Napoleon Bonaparte navštěvuje nemocné morem v Jaffě aneb nové modely politických funkcí umění kolem r. 1800cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-20
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId180889
dc.title.translatedThe Caricature versus propaganda: Napoleon Bonaparte visiting sick in Jaffa aka new models of political function of art around 1800en_US
dc.contributor.refereePech, Milan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTažení do Egypta roku 1798 vedené tehdejším generálem Bonapartem mělo důležitý dopad na evropskou kulturu přelomu 18. a 19. století a samotný průběh tažení byl výrazně reflektován v dobovém umění a tisku. Hlavním cílem mé diplomové práce je srovnat vizuální a myšlenkovou stránku karikatury vytvořené především anglickými autory na toto téma, s oficiální francouzskou propagandu vedenou Napoleonem v díle Jeana-Antoine Grose: Napoleon navštěvující nemocné morem v Jaffě. V obou případech jde o modelové doklady politických funkcí umění, které právě v době Napoleona I. získaly novou autenticitu předurčující budoucí vývoj politické obrazové propagandy i karikatury.cs_CZ
uk.abstract.enEgyptian campaign of 1798 led by general Bonaparte had an important impact on the European culture in the end of 18th century and begining of the 19th century. Also the campaign itself was strongly reflected in period art and print. Main goal of my diploma is to compare the visual appereance and thought of the caricature created mainly by the english authors on this matter, with official French propaganda under Napoleon which is visible in art of Antoine-Jean Gros' painting: Napoleon visiting the sick in Jaffa. In both cases these are distinctive illustrations of political function of art, which, mainly in the era of Napoleon I., gained new authenticity for the future evolution of political propaganda and caricature.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV