Zobrazit minimální záznam

The Open Work? Swann in love and its film adaptation (1984)
dc.contributor.advisorVoldřichová - Beránková, Eva
dc.creatorBőhmová, Veronika
dc.date.accessioned2017-07-20T13:37:56Z
dc.date.available2017-07-20T13:37:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86535
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce nese název Otevřené dílo? Swannova láska a její filmové zpracování a klade si za cíl nejen shrnout nejznámější teorie o otevřenosti díla, ale také aplikovat tyto teorie přímo na dílo Swannova láska a následné porovnat literární a filmové zpracování této látky. Práci jsme rozdělili do tří kapitol, z nichž první věnujeme metodologické pasáži. V naší diplomové práci se budeme zabývat hned několika fenomény z pole literární vědy. Zajímat nás bude především postava čtenáře a autora a rozličné role, které jim různé teorie připisují. Blíže se budeme věnovat rozdílům mezi empirickým a modelovým čtenářem a autorem, zabývat se budeme otevřeností díla, rozdílem mezi subjekty autora, vypravěče a hlavní postavy a nahlédneme i do teorie fikčních světů. Za teoretický základ jsme si zvolili především dílo Umberta Eca, ale teoretická východiska čerpáme i z prací dalších literárních badatelů. V druhé kapitole budou tyto teoretické báze aplikovány na konkrétní pasáže díla. Necháme se vtáhnout do fikčního světa Swannovy lásky a budeme pozorovat okolí. Pokusíme se dospět k závěru, jaký by měl být čtenář tohoto díla, k jakým chybným přístupům a interpretacím u něho může dojít, a blíže prozkoumáme postavu vypravěče. V poslední části práce pak budeme porovnávat literární předlohu s její...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): Our thesis is titled The Open Work? Swann in love and it's film adaptation. Our primary aim is not only to summarize the most famous theories about the openness of the work but also to apply these theories directly to the book Swann in love and subsequent comparison of the literary and film adaptation of the story. We have divided the thesis into three chapters. The first one is methodological overview. In our thesis we will deal with several phenomena from the field of literary science. We will be interested mainly in the character of the reader and the author and the different roles attributed to them by different theories. We will look closely at the differences between the empiric and model reader and the author, deal with the openness of the work, the difference between the subjects of the author, the narrator and the main characters, and we will also look into the theory of fictional worlds. We chose the work of Umberto Eco as a theoretical basis, but we also draw some ideas from the work of other literary theorists. In the second chapter, these theories will be applied to the specific passages of the book Swann in love. Let's get into the fictional world of Swan's love and watch the surroundings. We will try to conclude what the reader of this work should be, what mistaken...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFrancouzská literaturacs_CZ
dc.subjectMarcel Proustcs_CZ
dc.subjectHledání ztraceného časucs_CZ
dc.subjectOtevřené dílocs_CZ
dc.subjectFikční světycs_CZ
dc.subjectFilmové adaptacecs_CZ
dc.subjectFrench Literatureen_US
dc.subjectMarcel Prousten_US
dc.subjectIn Search of Lost Timeen_US
dc.subjectThe open Worken_US
dc.subjectFiction and Possible Worldsen_US
dc.subjectFilm Adaptationsen_US
dc.titleOtevřené dílo? Swannova láska a její filmové zpracování (1984)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-12
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId175174
dc.title.translatedThe Open Work? Swann in love and its film adaptation (1984)en_US
dc.contributor.refereeŠuman, Záviš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce nese název Otevřené dílo? Swannova láska a její filmové zpracování a klade si za cíl nejen shrnout nejznámější teorie o otevřenosti díla, ale také aplikovat tyto teorie přímo na dílo Swannova láska a následné porovnat literární a filmové zpracování této látky. Práci jsme rozdělili do tří kapitol, z nichž první věnujeme metodologické pasáži. V naší diplomové práci se budeme zabývat hned několika fenomény z pole literární vědy. Zajímat nás bude především postava čtenáře a autora a rozličné role, které jim různé teorie připisují. Blíže se budeme věnovat rozdílům mezi empirickým a modelovým čtenářem a autorem, zabývat se budeme otevřeností díla, rozdílem mezi subjekty autora, vypravěče a hlavní postavy a nahlédneme i do teorie fikčních světů. Za teoretický základ jsme si zvolili především dílo Umberta Eca, ale teoretická východiska čerpáme i z prací dalších literárních badatelů. V druhé kapitole budou tyto teoretické báze aplikovány na konkrétní pasáže díla. Necháme se vtáhnout do fikčního světa Swannovy lásky a budeme pozorovat okolí. Pokusíme se dospět k závěru, jaký by měl být čtenář tohoto díla, k jakým chybným přístupům a interpretacím u něho může dojít, a blíže prozkoumáme postavu vypravěče. V poslední části práce pak budeme porovnávat literární předlohu s její...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): Our thesis is titled The Open Work? Swann in love and it's film adaptation. Our primary aim is not only to summarize the most famous theories about the openness of the work but also to apply these theories directly to the book Swann in love and subsequent comparison of the literary and film adaptation of the story. We have divided the thesis into three chapters. The first one is methodological overview. In our thesis we will deal with several phenomena from the field of literary science. We will be interested mainly in the character of the reader and the author and the different roles attributed to them by different theories. We will look closely at the differences between the empiric and model reader and the author, deal with the openness of the work, the difference between the subjects of the author, the narrator and the main characters, and we will also look into the theory of fictional worlds. We chose the work of Umberto Eco as a theoretical basis, but we also draw some ideas from the work of other literary theorists. In the second chapter, these theories will be applied to the specific passages of the book Swann in love. Let's get into the fictional world of Swan's love and watch the surroundings. We will try to conclude what the reader of this work should be, what mistaken...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV