Bariéry dalšího vzdělávání nezaměstnaných z hlediska věku ohrožených na trhu práýce
Barriers to Continuing Education of the Unemployed in the Age Groups Endangered in the Labor Market
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86402Identifikátory
SIS: 162444
Kolekce
- Kvalifikační práce [18432]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Numerato, Dino
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
další vzdělávání, vzdělávání dospělých, bariéry, nezaměstnaní, znevýhodněné skupiny, kvantitativní výzkum, lineární regresní analýzaKlíčová slova (anglicky)
continuing education, adult education, barriers, unemployed, disadvantaged groups, quantitative research, linear regression analysisAutor práce: Bc. Tomáš Kolomazník Název práce: Bariéry dalšího vzdělávání nezaměstnaných z hlediska věku ohrožených na trhu práce Anotace (abstrakt) Diplomová práce "Bariéry dalšího vzdělávání nezaměstnaných z hlediska věku ohrožených na trhu práce" zkoumá bariéry vzdělávání v České republice u skupin nezaměstnaných ve věku 15-25 let a 50-64 let, které jsou často označovány jako znevýhodněné na trhu práce. Obě věkové skupiny se vyznačují nízkou mírou účasti na dalším vzdělávání, zároveň mají velmi specifické potřeby a problémy. Cílem této práce je identifikovat nejčastější bariéry ve vzdělávání obou skupin, zjistit, jaké jsou mezi nimi rozdíly a prozkoumat jejich sociodemografické prediktory. Pro statistickou analýzu byla využita data z výzkumu Kooperace realizovaného Fondem dalšího vzdělávání. V první části jsou vymezeny pojmy další vzdělávání, osoby ohrožené na trhu práce a představeny různé koncepty bariér ve vzdělávání. Dále jsou v práci představeny nejdůležitější výzkumy dalšího vzdělávání realizované v ČR. V praktické části bylo prozkoumáno sedm dimenzí bariér, kterými jsou nedostatek sebevědomí, nedostatečná relevance nabídky dalšího vzdělávání, nedostatek časových možností, nízká osobní priorita dalšího vzdělávání, finanční bariéra, nedostatečná informovanost o možnostech dalšího vzdělávání a...
Autor práce: Bc. Tomáš Kolomazník Název práce: Bariéry dalšího vzdělávání nezaměstnaných z hlediska věku ohrožených na trhu práce Abstract The thesis "Barriers to continuing education of the unemployed in the age groups endangered in the labor market" examines the barriers to continuing education in unemployed groups of age 15-25 and 50-64 in the Czech Republic, both of which are often referred to as disadvantaged in the labor market. These age groups are characterized by a low rate of participation in continuing education, while having very specific needs and problems. The aim of this work is to identify the most frequent barriers in the education of the above-mentioned groups, to find out the differences between them and to explore their sociodemographic predictors. For the statistical analysis, data from the Kooperace research conducted by the Fund of Further Education was used. The first chapter defines the concepts of adult education, disadvantaged groups in labor market and introduces different concepts of barriers to education. Furthermore, the most important surveys of adult education in the Czech Republic are presented. In the methodological chapter, seven barrier dimensions have been examined, such as lack of self- confidence, insufficient relevance of adult education supply, lack of time, low...