Zobrazit minimální záznam

Endorsement in US media on example of presidential elections 2016
dc.contributor.advisorMarjanovič, Teodor
dc.creatorVopršal, Lukáš
dc.date.accessioned2017-07-05T09:57:33Z
dc.date.available2017-07-05T09:57:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85908
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá institucializovanou mediální podporou, která se nazývá endorsement. Jedná se o doporučení politického kandidáta, které média dávají svým odběratelům před volbami. Tento mediální produkt je charakteristický zejména pro anglosaské mediální prostředí. Autor tak pro sepsání této práce využil několikaměsíčního pobytu ve Spojených státech amerických v období před tamními prezidentskými volbami roku 2016. Práce z velké míry vychází z rozhovoru s předsedou editoriální rady předního floridského deníku Tampa Bay Times Timem Nickensem. Teoretická část práce se věnuje persvazivní funkci médií na potenciální voliče a vztahu médií k politickým entitám. Mimořádný důraz je kladen na historický kontext endorsementu a je nastíněn jeho vývoj od 16. století do současnosti. V analytické části práce komparuje několik endorsementů vydaných předními i lokálními novinami a popisuje nové fenomény, se kterými se doporučování kandidátů v dnešní době potýká. Konečně práce shrnuje nejdůležitější události inkriminovaných prezidentských voleb, v jejichž finále se proti sobě postavili Donald Trump a Hillary Clintonová, a analyzuje endorsement v audiovizuálních médiích.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with institutionalized media support, which is called endorsement. It is the recommendation of a political candidate that the media give their subscribers before the elections. This media product is particularly characteristic for the Anglo-Saxon media environment. The author made use of his several-month stay in the United States in the run-up to the 2016 presidential election for writing this work. The work is in many ways based on an interview with Tim Nickens, the chairman of the Tampa Bay Times editorial board. The theoretical part enlightens the persuasive functions of the media on potential voters and the relation of media to political entities. Particular emphasis is placed on the historical context of endorsement and outlines its development from the 16th century to the present days. In the analytical part of the thesis is comparation of several endorsements issued by leading and local american newspapers and is described new phenomena, with which the endorsements must deal nowadays. Finally, the thesis summarizes the most important events of the incriminated presidential election and also analyzes the endorsement in the audiovisual media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEndorsementcs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectdoporučenícs_CZ
dc.subjectTrumpcs_CZ
dc.subjectClintonovács_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectUSAcs_CZ
dc.subjectEndorsementen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectrecommendationen_US
dc.subjectTrumpen_US
dc.subjectClintonen_US
dc.subjectelectionen_US
dc.subjectUSAen_US
dc.titleEndorsement v amerických médiích na příkladu prezidentských voleb 2016cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-14
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId180170
dc.title.translatedEndorsement in US media on example of presidential elections 2016en_US
dc.contributor.refereeŠmíd, Milan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá institucializovanou mediální podporou, která se nazývá endorsement. Jedná se o doporučení politického kandidáta, které média dávají svým odběratelům před volbami. Tento mediální produkt je charakteristický zejména pro anglosaské mediální prostředí. Autor tak pro sepsání této práce využil několikaměsíčního pobytu ve Spojených státech amerických v období před tamními prezidentskými volbami roku 2016. Práce z velké míry vychází z rozhovoru s předsedou editoriální rady předního floridského deníku Tampa Bay Times Timem Nickensem. Teoretická část práce se věnuje persvazivní funkci médií na potenciální voliče a vztahu médií k politickým entitám. Mimořádný důraz je kladen na historický kontext endorsementu a je nastíněn jeho vývoj od 16. století do současnosti. V analytické části práce komparuje několik endorsementů vydaných předními i lokálními novinami a popisuje nové fenomény, se kterými se doporučování kandidátů v dnešní době potýká. Konečně práce shrnuje nejdůležitější události inkriminovaných prezidentských voleb, v jejichž finále se proti sobě postavili Donald Trump a Hillary Clintonová, a analyzuje endorsement v audiovizuálních médiích.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with institutionalized media support, which is called endorsement. It is the recommendation of a political candidate that the media give their subscribers before the elections. This media product is particularly characteristic for the Anglo-Saxon media environment. The author made use of his several-month stay in the United States in the run-up to the 2016 presidential election for writing this work. The work is in many ways based on an interview with Tim Nickens, the chairman of the Tampa Bay Times editorial board. The theoretical part enlightens the persuasive functions of the media on potential voters and the relation of media to political entities. Particular emphasis is placed on the historical context of endorsement and outlines its development from the 16th century to the present days. In the analytical part of the thesis is comparation of several endorsements issued by leading and local american newspapers and is described new phenomena, with which the endorsements must deal nowadays. Finally, the thesis summarizes the most important events of the incriminated presidential election and also analyzes the endorsement in the audiovisual media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV