Zobrazit minimální záznam

The role of the body in acquiring skills
dc.contributor.advisorIvan, Michal
dc.creatorAdámková, Anna
dc.date.accessioned2020-08-21T15:54:20Z
dc.date.available2020-08-21T15:54:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83908
dc.description.abstractTématem diplomové práce je proces učení, nabývání a osvojování dovedností. Nabývání dovedností a učení se je nedílnou součástí lidského života. Problematika tohoto významného procesu je nahlížena z pohledu pravidel a jejich fungování. Jde především o rozbor několika rozdílných přístupů k tématu pravidel a jejich významu v lidském životě. Úvod do tématu je doplněn tvrzením S. Blackmoreové o roli a fungování memů v rámci lidského života. Po výkladu díla J. Peregrina a myšlenek obsažených v jeho knize Člověk a pravidla následuje další kapitola, ve které je rozebráno dílo M. Merleau-Pontyho Fenomenologie vnímání. Autor vyzdvihuje význam těla a tělesnosti - podstaty lidského bytí ve světě. Studie S. Curtiss a A. S. Benzaquen se staly zdrojem pro konkrétní příklady, jež navazují na souvislosti z předcházejících kapitol a zároveň uzavírají diplomovou práci.cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of the master thesis is the exploration of a process of learning and acquitision of skills. In fact these processes are the important parts of a human life indeed. The issue of this topic is being considered through a different but certainly related topic - the rules and their function. The first part of this thesis consists of the analyses of several points of view on the topic of rules as a whole. The introduction of the thesis is supplemented with the theory of S. Blackmore speaking about the meaning of mems in our lifes. After the first part, where the work of J. Peregrin "A Man and rules" is analised, the other bigger charter begins with the analysis of M. Merleau-Ponty point of view on a human body and embodiment - the essence of a human being. In fact the studies of S. Curtiss and A. S. Benzaquen are the sources of the particular cases that are closely connected with the topic of the previous chapters of the thesis and that close the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectAcquiringen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectrulesen_US
dc.subjectbodyen_US
dc.subjectembodimenten_US
dc.subjectSubjecten_US
dc.subjectmovementen_US
dc.subjectgestureen_US
dc.subjectučení secs_CZ
dc.subjectdovednostcs_CZ
dc.subjectpravidlacs_CZ
dc.subjecttělocs_CZ
dc.subjecttělesnostcs_CZ
dc.subjectsubjektcs_CZ
dc.subjectpohybcs_CZ
dc.subjectgestocs_CZ
dc.titleTělesnost v rámci nabývání dovednostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-22
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId159455
dc.title.translatedThe role of the body in acquiring skillsen_US
dc.contributor.refereeCharvát, Martin
dc.identifier.aleph002105521
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je proces učení, nabývání a osvojování dovedností. Nabývání dovedností a učení se je nedílnou součástí lidského života. Problematika tohoto významného procesu je nahlížena z pohledu pravidel a jejich fungování. Jde především o rozbor několika rozdílných přístupů k tématu pravidel a jejich významu v lidském životě. Úvod do tématu je doplněn tvrzením S. Blackmoreové o roli a fungování memů v rámci lidského života. Po výkladu díla J. Peregrina a myšlenek obsažených v jeho knize Člověk a pravidla následuje další kapitola, ve které je rozebráno dílo M. Merleau-Pontyho Fenomenologie vnímání. Autor vyzdvihuje význam těla a tělesnosti - podstaty lidského bytí ve světě. Studie S. Curtiss a A. S. Benzaquen se staly zdrojem pro konkrétní příklady, jež navazují na souvislosti z předcházejících kapitol a zároveň uzavírají diplomovou práci.cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the master thesis is the exploration of a process of learning and acquitision of skills. In fact these processes are the important parts of a human life indeed. The issue of this topic is being considered through a different but certainly related topic - the rules and their function. The first part of this thesis consists of the analyses of several points of view on the topic of rules as a whole. The introduction of the thesis is supplemented with the theory of S. Blackmore speaking about the meaning of mems in our lifes. After the first part, where the work of J. Peregrin "A Man and rules" is analised, the other bigger charter begins with the analysis of M. Merleau-Ponty point of view on a human body and embodiment - the essence of a human being. In fact the studies of S. Curtiss and A. S. Benzaquen are the sources of the particular cases that are closely connected with the topic of the previous chapters of the thesis and that close the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021055210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV