Zobrazit minimální záznam

Narrative strategies in Japanese detective prose from 60s to 80s of the 20th Century
dc.contributor.advisorTirala, Martin
dc.creatorCima, Anna
dc.date.accessioned2017-06-02T08:03:20Z
dc.date.available2017-06-02T08:03:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83274
dc.description.abstract(česky): V této práci jsou na základě poznatků moderní naratologie analyzována reprezentativní díla dvou japonských škol poválečné detektivní prózy, tzv. školy sociální (šakaiha 社会派), která se etablovala na přelomu padesátých a šedesátých let, a nové autentické školy (šin honkakuha 新本格派), jež se objevila na počátku let osmdesátých. Práce se zaměřuje na teoretické uchopení pojmu "detektivní žánr", přibližuje vývoj detektivního žánru v japonském poválečném prostředí se zaměřením na "autentičnost" a "neautentičnost" žánru a přibližuje charakteristické rysy dvou výše zmíněných škol. Následně analyzuje díla Body a přímka (Ten to sen 点と線, 1958) Macumota Seičóa 松 本 清 張 (1909-1992) a Vraždy podle zvěrokruhu (Senseidžucu sacudžin džiken 占星術殺人事件, 1981) Šimady Sódžiho 島田荘司 (1948 - ). Analýzy se soustředí na kompoziční schéma obou děl a na příkladu ukázek přeložených z originálních textů demonstrují přítomnost či absenci narativních prvků typických pro obě školy v obou dílech a rozdílném způsobu jejich využití.cs_CZ
dc.description.abstract(anglicky): In this thesis, two representative works of two post-war schools of Japanese detective fiction are analysed based on the knowledge of modern narratology. Two mentioned schools are so called social school of detective fiction (shakaiha 社会派), which appeared at the beginning of 60ties, and new authentic school of detective fiction (shin honkakuha 新本格派), which appeared at the beginning of 80ties. This thesis focuses on a theoretical understanding of the term "detective fiction", it describes the development of the detective genre in post-war Japan while focusing on the debates on "authentic" and "inauthentic" detective fiction and describes typical features of two previously mentioned schools. The by using a theoretical apparat suitable for analysing works of very schematic detective genre, two works - Points and lines (Ten to sen 点と線, 1958) written by Matsumoto Seichō 松本清張 (1909-1992) and Tokyo Zodiac Murders (Senseijutu satsujin jiken 占星術殺人事件, 1981) written by Shimada Sōji 島田荘司 (1948 - ) - are analysed. Analyses focus on composition schemes of both works and on the example translated from original works, existence or absence of elements typical for both schools are demonstrated while a different usage of these elements is showed.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectjaponská literaturacs_CZ
dc.subjectjaponská detektivní prózacs_CZ
dc.subjectnaratologiecs_CZ
dc.subjectsociální škola detektivní prózycs_CZ
dc.subjectšakaihacs_CZ
dc.subjectnová autentická školacs_CZ
dc.subjectšin honkakuhacs_CZ
dc.subjectMacumoto Seičócs_CZ
dc.subjectŠimada Sódžics_CZ
dc.subjectTen to sencs_CZ
dc.subjectSenseidžucu sacudžin džikencs_CZ
dc.subjectJapanese literatureen_US
dc.subjectJapanese detective fictionen_US
dc.subjectnarratologyen_US
dc.subjectsocial school of detective fictionen_US
dc.subjectshakaihaen_US
dc.subjectnew authentic schoolen_US
dc.subjectshin honkakuhaen_US
dc.subjectMatsumoto Seichōen_US
dc.subjectShimada Sōjien_US
dc.subjectTen to senen_US
dc.subjectSenseijutu satsujin jikenen_US
dc.titleNarativní postupy v japonské detektivní próze 60. až 80. let 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-08
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId167217
dc.title.translatedNarrative strategies in Japanese detective prose from 60s to 80s of the 20th Centuryen_US
dc.contributor.refereeWeber, Michael
dc.identifier.aleph002106711
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJaponská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJaponská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enJapanese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky): V této práci jsou na základě poznatků moderní naratologie analyzována reprezentativní díla dvou japonských škol poválečné detektivní prózy, tzv. školy sociální (šakaiha 社会派), která se etablovala na přelomu padesátých a šedesátých let, a nové autentické školy (šin honkakuha 新本格派), jež se objevila na počátku let osmdesátých. Práce se zaměřuje na teoretické uchopení pojmu "detektivní žánr", přibližuje vývoj detektivního žánru v japonském poválečném prostředí se zaměřením na "autentičnost" a "neautentičnost" žánru a přibližuje charakteristické rysy dvou výše zmíněných škol. Následně analyzuje díla Body a přímka (Ten to sen 点と線, 1958) Macumota Seičóa 松 本 清 張 (1909-1992) a Vraždy podle zvěrokruhu (Senseidžucu sacudžin džiken 占星術殺人事件, 1981) Šimady Sódžiho 島田荘司 (1948 - ). Analýzy se soustředí na kompoziční schéma obou děl a na příkladu ukázek přeložených z originálních textů demonstrují přítomnost či absenci narativních prvků typických pro obě školy v obou dílech a rozdílném způsobu jejich využití.cs_CZ
uk.abstract.en(anglicky): In this thesis, two representative works of two post-war schools of Japanese detective fiction are analysed based on the knowledge of modern narratology. Two mentioned schools are so called social school of detective fiction (shakaiha 社会派), which appeared at the beginning of 60ties, and new authentic school of detective fiction (shin honkakuha 新本格派), which appeared at the beginning of 80ties. This thesis focuses on a theoretical understanding of the term "detective fiction", it describes the development of the detective genre in post-war Japan while focusing on the debates on "authentic" and "inauthentic" detective fiction and describes typical features of two previously mentioned schools. The by using a theoretical apparat suitable for analysing works of very schematic detective genre, two works - Points and lines (Ten to sen 点と線, 1958) written by Matsumoto Seichō 松本清張 (1909-1992) and Tokyo Zodiac Murders (Senseijutu satsujin jiken 占星術殺人事件, 1981) written by Shimada Sōji 島田荘司 (1948 - ) - are analysed. Analyses focus on composition schemes of both works and on the example translated from original works, existence or absence of elements typical for both schools are demonstrated while a different usage of these elements is showed.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
dc.identifier.lisID990021067110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV