Současnost a budoucnost tabletových periodik v České Republice
The present and the future of the tablet periodicals in Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83053Identifiers
Study Information System: 166330
Collections
- Kvalifikační práce [23715]
Author
Advisor
Referee
Šlerka, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
14. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
tabletový magazín, tabletový časopis, tablet, časopis, inzerce, interaktivitaKeywords (English)
tablet magazine, tablet, magazine, advertising, interactivityDiplomová práce si klade za cíl zmapovat český trh tabletových periodik a popsat možné přístupy k jejich tvorbě a distribuci. Po nastínění historického vývoje a zmapování českého trhu v této oblasti je teoreticky zakotven pojem "ryze tabletového magazínu" a následně presentovány možné přístupy k produkci těchto časopisů. Po teoretickém zakotvení práce v oblasti nových médií je praktická část zaměřena na srovnání a kritické zhodnocení odlišností variant tabletových časopisů (vydání tabletového versus vydání tištěné). Pozornost je také věnována zastoupení reklam a množství článků v jednotlivých typech periodik. Klíčová slova: tabletový magazín, tabletový časopis, tablet, časopis, inzerce, interaktivita
The Thesis maps the Czech tablet magazine market tablet and describes possible approaches to tablet magazines' creation and distribution. First chapter outlines the historical timeline of tablet magazines development both in the Czech Republic and abroad, and maps the current situation of the Czech market. The chapter defines a concept of "strictly tablet magazine" and presents possible approaches to a production of such magazines. The following chapter analyses the concept from the new media theory point of view. The last chapter focuses on a comparison and critical evaluation of differences between variants of tablet magazines (strictly tablet magazines versus tablet editions of print magazines), with emphasis on advertisement and interactivity. Keywords: tablet magazine, tablet, magazine, advertising, interactivity