Show simple item record

Interpretation of advertising based on using metaphors
dc.contributor.advisorIvan, Michal
dc.creatorHoráková, Miroslava
dc.date.accessioned2020-08-17T10:50:00Z
dc.date.available2020-08-17T10:50:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82654
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá metaforami v pojetí George Lakoffa a Marka Johnsona jakožto jedním ze základních principů pevně zakotveným v našem pojmovém systému, myšlení a vztahu k realitě a ke světu. Metafory vypovídají o způsobu, jakým je svět uložen v jazyce. Tato práce si klade za cíl ilustrovat způsob formování metafor na příkladu reklam, přičemž se blíže zaměřuje na otázku kulturní odlišnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with metaphors in the conception of George Lakoff and Mark Johnson. Metaphor is one of the fundamental principles anchored in our conceptual system and in our relationship to the world. Metaphors reveal how the world is saved in our language. This thesis illustrates a method of forming metaphors on the example of advertisements. It closely focuses on the cultural differences.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectMetonymyen_US
dc.subjectCognitive Linguisticsen_US
dc.subjectConceptual Blendingen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectThick Descriptionen_US
dc.subjectMetaforacs_CZ
dc.subjectMetonymiecs_CZ
dc.subjectKognitivní lingvistikacs_CZ
dc.subjectTeorie pojmové integracecs_CZ
dc.subjectReklamacs_CZ
dc.subjectZhuštěný popiscs_CZ
dc.titleInterpretace reklam založená na využití metaforcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-24
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId149520
dc.title.translatedInterpretation of advertising based on using metaphorsen_US
dc.contributor.refereeKladný, Tomáš
dc.identifier.aleph002030706
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá metaforami v pojetí George Lakoffa a Marka Johnsona jakožto jedním ze základních principů pevně zakotveným v našem pojmovém systému, myšlení a vztahu k realitě a ke světu. Metafory vypovídají o způsobu, jakým je svět uložen v jazyce. Tato práce si klade za cíl ilustrovat způsob formování metafor na příkladu reklam, přičemž se blíže zaměřuje na otázku kulturní odlišnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with metaphors in the conception of George Lakoff and Mark Johnson. Metaphor is one of the fundamental principles anchored in our conceptual system and in our relationship to the world. Metaphors reveal how the world is saved in our language. This thesis illustrates a method of forming metaphors on the example of advertisements. It closely focuses on the cultural differences.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020307060106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV