Zdravotní a psychosociální aspekty školní tělesné výchovy
Health-related and psycho-social aspects of physical education in schools
dc.contributor.advisor | Pelikán, Jiří | |
dc.creator | Vostrý, Boris | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:03:06Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:03:06Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8246 | |
dc.description.abstract | K volbě tématu této práce mě vedl dojem nedostatečného zohlednění lidské tělesnosti ve školní praxi. Díky prioritě intelektuálně laděných předmětů se většina výchovně -vzdělávacího procesu odehrává "v hlavě" žáka. Tělesná stránka tak zůstává upozaděna. Její vliv na život člověka je však mnohem větší, než si možná uvědomujeme, a proto zasluhuje více pozornosti, než tomu bylo doposud. Z hlediska školní výuky se jí omezeného prostoru dostává pouze v tělesné výchově. Užitečnost či neužitečnost tohoto předmětu pak spočívá v tom, zda bude ve výsledku pro žáka přínosem, vkladem do života nebo naopak nadbytečnou přítěží, které se později rád zbaví. Proto v práci rozebírám ty aspekty, na které by se tělesná výchova měla více zaměřit. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zdravotní a psychosociální aspekty školní tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-23 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27631 | |
dc.title.translated | Health-related and psycho-social aspects of physical education in schools | en_US |
dc.contributor.referee | Poláčková, Věra | |
dc.identifier.aleph | 000946224 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | K volbě tématu této práce mě vedl dojem nedostatečného zohlednění lidské tělesnosti ve školní praxi. Díky prioritě intelektuálně laděných předmětů se většina výchovně -vzdělávacího procesu odehrává "v hlavě" žáka. Tělesná stránka tak zůstává upozaděna. Její vliv na život člověka je však mnohem větší, než si možná uvědomujeme, a proto zasluhuje více pozornosti, než tomu bylo doposud. Z hlediska školní výuky se jí omezeného prostoru dostává pouze v tělesné výchově. Užitečnost či neužitečnost tohoto předmětu pak spočívá v tom, zda bude ve výsledku pro žáka přínosem, vkladem do života nebo naopak nadbytečnou přítěží, které se později rád zbaví. Proto v práci rozebírám ty aspekty, na které by se tělesná výchova měla více zaměřit. | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009462240106986 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Kvalifikační práce [23975]
Theses