Zobrazit minimální záznam

Development of reading skills in classes German as foreign language for adults
Rozvoj schopnosti čtení v hodinách němčiny jako cizího jazyka pro dospělé
dc.contributor.advisorBerglová, Eva
dc.creatorSojková, Martina
dc.date.accessioned2017-03-31T09:57:52Z
dc.date.available2017-03-31T09:57:52Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8220
dc.description.abstractThe central theme of this thesis is the development of reading skills in German as a foreign language classes for adults. Accordingly to this, there is a chapter dealing with the specifics of adult education with stress laid on motivation as an important factor. The reading in general and reading as a didactic subject are other main töpics of this thesis. These are followed by shorter items on the issue "reading" after European Framework of Reference for Languages and the levels apportionment and description of this directory. Further comes a chapter dealing with the issue "text" . Owing to discover how are readers used to work with texts in foreign language a small research was done. In the final part were 6 textbooks, which are intended for teach adults German language, evaluated regarding the development of reading skills.en_US
dc.description.abstractTato diplomova prace se zabYva problematikou rozvoje CtenarskYch dovednost1 ve vyuce eizfho jazyka pro dospele. Je zde tedy nekolik dflCfch temat, na ktere je tfeba se zamerit, aby bylo mozne zhodnotit jak'fm zpösobem je treba postupovat, aby se v oblasti aenf v cizim jazyce dosahovalo optimalnieh vYsledkö. Na jedne strane je to otazka vzdelavani dospelYeh. Tato oblast vzdelavanf se v poslednf dobe tesi stale vetsfmu zajmu jak ze strany odborne verejnosti a zamestnavatelö, tak ze strany verejnosti laieke, coz souvisi zejmena s ryehlym rozvojem v oblasti ved a technologif, ktere cim dal ve vetSi mire ovlivnuji zivot kazdeho jednotlivee. Druhym aspektem teto praee je ctenf a Prlstup k textu. Existuje rada studii a vYzkumu varujideh pred pOdcenovanfm aenarsk'/eh dovednostf a upozornujidch na fakt, ze zejmena ve aenf s porozumenfm nedosahujf nektere skupiny zkoumanyeh osob prflis povzbudivYeh vYsledkö. V teto souvislosti bYva zminovan i tzv. sekundarni analfabetismus. Lide postizeni tfmto jevem se sice naucili ve skole zakladöm aeni, nikdy vsak nedosahli vyssf urovne v praei s textem, nez pouheho rozlustenf znaku. Svoje sehopnosti nadale nerozvfjeli a naopak, tim ze aeni ve svem zivote nevyuZlvali se "dopraeovali"k opetovne nesehopnosti eist. Jako protiklad k tomuto trendu se pak jevf fakt, ze se neustale...cs_CZ
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleEntwicklung der Lesekompetenz im Unterricht DaF an Erwachsenede_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-29
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27486
dc.title.translatedDevelopment of reading skills in classes German as foreign language for adultsen_US
dc.title.translatedRozvoj schopnosti čtení v hodinách němčiny jako cizího jazyka pro dospělécs_CZ
dc.contributor.refereeDovalil, Vít
dc.identifier.aleph000654932
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmčinacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmčinacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomova prace se zabYva problematikou rozvoje CtenarskYch dovednost1 ve vyuce eizfho jazyka pro dospele. Je zde tedy nekolik dflCfch temat, na ktere je tfeba se zamerit, aby bylo mozne zhodnotit jak'fm zpösobem je treba postupovat, aby se v oblasti aenf v cizim jazyce dosahovalo optimalnieh vYsledkö. Na jedne strane je to otazka vzdelavani dospelYeh. Tato oblast vzdelavanf se v poslednf dobe tesi stale vetsfmu zajmu jak ze strany odborne verejnosti a zamestnavatelö, tak ze strany verejnosti laieke, coz souvisi zejmena s ryehlym rozvojem v oblasti ved a technologif, ktere cim dal ve vetSi mire ovlivnuji zivot kazdeho jednotlivee. Druhym aspektem teto praee je ctenf a Prlstup k textu. Existuje rada studii a vYzkumu varujideh pred pOdcenovanfm aenarsk'/eh dovednostf a upozornujidch na fakt, ze zejmena ve aenf s porozumenfm nedosahujf nektere skupiny zkoumanyeh osob prflis povzbudivYeh vYsledkö. V teto souvislosti bYva zminovan i tzv. sekundarni analfabetismus. Lide postizeni tfmto jevem se sice naucili ve skole zakladöm aeni, nikdy vsak nedosahli vyssf urovne v praei s textem, nez pouheho rozlustenf znaku. Svoje sehopnosti nadale nerozvfjeli a naopak, tim ze aeni ve svem zivote nevyuZlvali se "dopraeovali"k opetovne nesehopnosti eist. Jako protiklad k tomuto trendu se pak jevf fakt, ze se neustale...cs_CZ
uk.abstract.enThe central theme of this thesis is the development of reading skills in German as a foreign language classes for adults. Accordingly to this, there is a chapter dealing with the specifics of adult education with stress laid on motivation as an important factor. The reading in general and reading as a didactic subject are other main töpics of this thesis. These are followed by shorter items on the issue "reading" after European Framework of Reference for Languages and the levels apportionment and description of this directory. Further comes a chapter dealing with the issue "text" . Owing to discover how are readers used to work with texts in foreign language a small research was done. In the final part were 6 textbooks, which are intended for teach adults German language, evaluated regarding the development of reading skills.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990006549320106986


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV