Mehrsprachigkeitskonzept - Tertiärsprachenlernen
Multilinguism - learning a second foreign language
Mnohojazyčnost - učení se druhému cizímu jazyku
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8217Identifikátory
SIS: 27488
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vachková, Marie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Němčina
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
29. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Velmi dobře
Tematem predkhidane diplomove pnice je "Vicejazycnost a vYuka druheho ciziho jazyka". Problematika vicejazycnosti a jeji dopad na vyuku druheho ciziho jazyka je na zaklade odbome literatury teoreticky probnina v prvni casti prace. Druha cast predkladane prace je venovana praktick)'m poznatkfun a zkusenostem souvisejicim s touto problematikou, ktere byly zjisteny v ankete na vybranych strednich skolach v Praze a Plzni. Tyto prakticke poznatky jsou konfrontovany s teoretickymi naroky a pohledy, ktere j sou zmineny v prvni casti prace. Tema vicejazycnosti je pro Ceskou republiku a jeji postaveni ve stredni Evrope obzvlaste aktualni. Otazka vicejazycnosti je stale vice spojovana s jazykovou politikou Evropy. Evropa, jako kontinent s bohatou historii a tradici, se muze chlubit rozmanitym zastoupenim mnoha mznych jazykU. Ve vsech statech Evropy se mluvi vice nez 40 jazyky. Tato jazykova rozmanitost by mela bYt stale uchovavana a pestovana. V poslednich desetetiletich predevsim diky rozvoji techniky ziskal velmi vyznamne postaveni mezi ostatnimi cizimi jazyky anglicky jazyk. V nekterych pramenech byva anglictina oznacovana jako lingua franca. Koncept vicejazycnosti si klade za cil prevahu a nutnost znalosti anglickeho jazyka vYVaZovat a doplnovat znalostmi ostatnich cizich jazyku. CHern v)'uky cizich jazyku je pak...
The subject of this graduation thesis is "Multilinguism and Learning a Second Foreign Language". The concept of multilinguism maintains the importance of all languages, not only English, in today's multicultural world. The knowledge of mother tongue and the first foreign language can have a significant influence on learning a second foreign language. The thesis deals with the impact of these substances for teaching foreign languages. The theoretical approach to the topic of multilinguism is supported with results of a survey held at selected Czech schools.