dc.contributor.advisor | Prahl, Roman | |
dc.creator | Horáková, Ilona | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T09:55:20Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T09:55:20Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8207 | |
dc.description.abstract | The introduction summarizes all existing sources dealing with Antonín Karč, and it is followed by the first chapter (Epoch and Education) explaining historical background and styles that influenced Antonín Karč' s works from the period 1900-1940. As Antonín Karč's jewellery works from the period after 1908 are closely connected with the Secondary Art School in Turnov, the second chapter (Turnov and the Secondary Art School for Grinding, Precious Stones Engraving and Goldsmithry) describes the establishing of the school and its history until 1940. The school was established in order to support the grinding industry in Turnov. Soon after, goldsmithry was added to processing and engraving of gems. Bohemian gamet belonged to traditiona1 raw materials of the region around Turnov, and development of Bohemian gamet jewellery is closely related to the Art School in Turnov; Antonín Karč also designed jewels with Bohemian garnets. In 1911 his design drafts were incorporated into the pattern templates collection of the Secondary Art School in Turnov. After 1930 he participated in development of contemporary gamet grindings and jewels containing Bohemian garnets distinctive through a combination of a plain strip ornament and a gold area. Therefore, one of this chapter' s sections summarizes the aims of the school after... | en_US |
dc.description.abstract | V literatuře zabývající se šperkařstvím první poloviny 20. století jméno šperkaře Antonína Karče vedle význačných osobností, které se mimo jiné věnovaly navrhování šperků, jako byl Josef Ladislav Němec, Franta Anýž, Marie Křivánková nebo Rudolf Stockar, nesetkáme, přestože se Karč navrhování šperků intenzivně věnoval přes 30 let, v rozmezí let 1902 -1939. Tento fakt je dán pravděpodobně skutečností, že se samostatně svojí šperkařskou tvorbou prezentoval poměrně krátce.! Zatímco do počátku první světové války se ještě aktivně účastnil pod svým jménem soutěží vypisovaných Obchodní živnostenskou komorou při UměleckoprLlmyslovém muzeu v Praze, tak po roce 1914 je jeho návrhářská tvorba výhradně spjatá s působením na Odborné škole pro broušení drahokamů a zlatnictví v Turnově kam nastoupil jako učitel dekorativního kreslení a uměleckého tvaroznalectví na přelomu školního roku 1907/1908 a setrval zde až do roku 1938.2 V souvislosti s odbornou literaturou pojednávající o turnovské odborné škole se sice Karčovo jméno ve vývojových přehledech objevuje, je však s podivem, že ačkoli Karč zde jako výtvarník působil od svého nástupu v roce 1908 až po odchod do důchodu v roce 1939 téměř 40 let, jeho umělecký vývoj a vliv je například v katalogu vydaném k výročí školy v roce 2002 Janou Hornekovou datován pouze do 20. let... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Antonín Karč, cizelér a šperkař 1879-1952 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-30 | |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27592 | |
dc.title.translated | Anotnín Karč - chaser and jeweller 1879-1952 | en_US |
dc.contributor.referee | Křížová, Alena | |
dc.identifier.aleph | 000941440 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V literatuře zabývající se šperkařstvím první poloviny 20. století jméno šperkaře Antonína Karče vedle význačných osobností, které se mimo jiné věnovaly navrhování šperků, jako byl Josef Ladislav Němec, Franta Anýž, Marie Křivánková nebo Rudolf Stockar, nesetkáme, přestože se Karč navrhování šperků intenzivně věnoval přes 30 let, v rozmezí let 1902 -1939. Tento fakt je dán pravděpodobně skutečností, že se samostatně svojí šperkařskou tvorbou prezentoval poměrně krátce.! Zatímco do počátku první světové války se ještě aktivně účastnil pod svým jménem soutěží vypisovaných Obchodní živnostenskou komorou při UměleckoprLlmyslovém muzeu v Praze, tak po roce 1914 je jeho návrhářská tvorba výhradně spjatá s působením na Odborné škole pro broušení drahokamů a zlatnictví v Turnově kam nastoupil jako učitel dekorativního kreslení a uměleckého tvaroznalectví na přelomu školního roku 1907/1908 a setrval zde až do roku 1938.2 V souvislosti s odbornou literaturou pojednávající o turnovské odborné škole se sice Karčovo jméno ve vývojových přehledech objevuje, je však s podivem, že ačkoli Karč zde jako výtvarník působil od svého nástupu v roce 1908 až po odchod do důchodu v roce 1939 téměř 40 let, jeho umělecký vývoj a vliv je například v katalogu vydaném k výročí školy v roce 2002 Janou Hornekovou datován pouze do 20. let... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The introduction summarizes all existing sources dealing with Antonín Karč, and it is followed by the first chapter (Epoch and Education) explaining historical background and styles that influenced Antonín Karč' s works from the period 1900-1940. As Antonín Karč's jewellery works from the period after 1908 are closely connected with the Secondary Art School in Turnov, the second chapter (Turnov and the Secondary Art School for Grinding, Precious Stones Engraving and Goldsmithry) describes the establishing of the school and its history until 1940. The school was established in order to support the grinding industry in Turnov. Soon after, goldsmithry was added to processing and engraving of gems. Bohemian gamet belonged to traditiona1 raw materials of the region around Turnov, and development of Bohemian gamet jewellery is closely related to the Art School in Turnov; Antonín Karč also designed jewels with Bohemian garnets. In 1911 his design drafts were incorporated into the pattern templates collection of the Secondary Art School in Turnov. After 1930 he participated in development of contemporary gamet grindings and jewels containing Bohemian garnets distinctive through a combination of a plain strip ornament and a gold area. Therefore, one of this chapter' s sections summarizes the aims of the school after... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009414400106986 | |