Zobrazit minimální záznam

Non - European Cultures in the Mirror of Selected Eighteenth Century Opera Libretti. An Attempt to Typology
dc.contributor.advisorOndo Grečenková, Martina
dc.creatorPšenička, Jan
dc.date.accessioned2020-08-22T06:59:03Z
dc.date.available2020-08-22T06:59:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81065
dc.description.abstractČeský abstrakt Diplomová práce se zabývá různými podobami reprezentace mimoevropských kultur včetně jejich obyvatel v hudebně-dramatických dílech 18. století. Nejprve podává přehled charakteristických rysů těchto děl v kontextu jejich historického vývoje (zejména na příkladech z francouzské a italské opery a příbuzných žánrů), poté zkoumá problematiku takzvaného exotismu v opeře obecně a na závěr se pokouší o formulování typologie zobrazování mimoevropských kultur na třech vybraných dílech dané epochy: opery-baletu Les Indes Galantes Jeana Phillipa Rameaua, opery Montezuma Carla Heinricha Grauna a opery Motezuma Antonia Vivaldiho. V krátkém shrnutí jsou též představena exotická témata v operním díle Georga Friedricha Händela. U operních děl jsou z výše uvedeného pohledu analyzovány zejména textové předlohy (libreta), částečně pak také zhudebnění těchto předloh a podoba jevištní prezentace. Klíčová slova: 18. století, dějiny hudby, dějiny opery, italská opera, francouzská opera, exotismus, interkulturní vztahy, komparativní studiecs_CZ
dc.description.abstractEnglish abstract The master's thesis deals with different representations of non-European cultures and their inhabitants in musical dramas (operas and related genres) of the eighteenth century. Firstly it gives some typical characteristics of these musical artworks in historical context (focusing on Italian and French examples especially) than it concentrates on the topic of so-called exoticism in general. The final part of the thesis which is based on three case studies formulates some typical approaches to the problem of representation of non- european cultures by analyzing musical settings, stage representations and especially librettoes of three important operatic works by Vivaldi (Motezuma), Graun (Montezuma) and Rameau (Les Indes Galantes). The topic of exoticism in Handel 's selected operas is mentioned in a short survey. Keywords: 18th century, music history, opera history, Italian opera, French opera, exoticism, inrercultural relationships, comparative studiesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subject18. stoletícs_CZ
dc.subjectdějiny hudbycs_CZ
dc.subjectdějiny operycs_CZ
dc.subjectitalská operacs_CZ
dc.subjectfrancouzská operacs_CZ
dc.subjectexotismuscs_CZ
dc.subjectinterkulturní vztahycs_CZ
dc.subjectkomparativní studiecs_CZ
dc.subject18.th Centuryen_US
dc.subjectmusic historyen_US
dc.subjectopera historyen_US
dc.subjectItalian operaen_US
dc.subjectFrench operaen_US
dc.subjectexoticismen_US
dc.subjectintercultural relationshipsen_US
dc.subjectcomparative studiesen_US
dc.titleMimoevropské kultury v zrcadle vybraných operních libret 18. století. Pokus o typologiics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-08
dc.description.departmentEuropean Cultural and Intellectual Historyen_US
dc.description.departmentObor Evropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId166548
dc.title.translatedNon - European Cultures in the Mirror of Selected Eighteenth Century Opera Libretti. An Attempt to Typologyen_US
dc.contributor.refereeHalbich, Marek
dc.identifier.aleph002102560
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEvropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplineEuropean Cultural and Intellectual Historyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Obor Evropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::European Cultural and Intellectual Historyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csEvropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enEuropean Cultural and Intellectual Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csČeský abstrakt Diplomová práce se zabývá různými podobami reprezentace mimoevropských kultur včetně jejich obyvatel v hudebně-dramatických dílech 18. století. Nejprve podává přehled charakteristických rysů těchto děl v kontextu jejich historického vývoje (zejména na příkladech z francouzské a italské opery a příbuzných žánrů), poté zkoumá problematiku takzvaného exotismu v opeře obecně a na závěr se pokouší o formulování typologie zobrazování mimoevropských kultur na třech vybraných dílech dané epochy: opery-baletu Les Indes Galantes Jeana Phillipa Rameaua, opery Montezuma Carla Heinricha Grauna a opery Motezuma Antonia Vivaldiho. V krátkém shrnutí jsou též představena exotická témata v operním díle Georga Friedricha Händela. U operních děl jsou z výše uvedeného pohledu analyzovány zejména textové předlohy (libreta), částečně pak také zhudebnění těchto předloh a podoba jevištní prezentace. Klíčová slova: 18. století, dějiny hudby, dějiny opery, italská opera, francouzská opera, exotismus, interkulturní vztahy, komparativní studiecs_CZ
uk.abstract.enEnglish abstract The master's thesis deals with different representations of non-European cultures and their inhabitants in musical dramas (operas and related genres) of the eighteenth century. Firstly it gives some typical characteristics of these musical artworks in historical context (focusing on Italian and French examples especially) than it concentrates on the topic of so-called exoticism in general. The final part of the thesis which is based on three case studies formulates some typical approaches to the problem of representation of non- european cultures by analyzing musical settings, stage representations and especially librettoes of three important operatic works by Vivaldi (Motezuma), Graun (Montezuma) and Rameau (Les Indes Galantes). The topic of exoticism in Handel 's selected operas is mentioned in a short survey. Keywords: 18th century, music history, opera history, Italian opera, French opera, exoticism, inrercultural relationships, comparative studiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Obor Evropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021025600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV