Naši furianti a hudba
Our Uppish and Defiant Fellows and Music
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80802Identifikátory
SIS: 167126
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolová, Barbara
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
13. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Naši Furianti, funkce scénické hudby, Petr Lébl, Jan Borna, Jan Antonín Pitínský Naši Furianti, funkce scénické hudby, Petr Lébl, Jan Borna, Jan Antonín PitínskýKlíčová slova (anglicky)
Naši Furianti, function of scenical music, Petr Lébl, Jan Borna, Jan Antonín PitínskýTato práce analyzuje scénickou hudbu u třech inscenací Našich Furiantů - inscenace Naši naši furianti Petra Lébla z divadla Na Zábradlí z roku 1994, Našich Furiantů Jana Antonína Pitinského z Národního divadla z roku 2004 a Naši Furianti Jana Borny z Divadla v Dlouhé z roku 2011. Navazuje tak na ročníkovou práci věnovanou rozboru inscenace Miroslava Macháčka Naši Furianti z roku 1979. Cílem této práce je skrze analýzu těchto inscenací pojmenovat možné funkce scénické hudby.
Thesis abstract This Bachelor's thesis analyses theatre music in three productions of Naši furianti (Our Swaggerers). The first one, called Naši naši furianti, was directed by Petr Lébl at the Na Zábradlí Theater in 1994, the second Naši furianti producton by Jan Antonín Pitínsky at the National Theatre in 2004, and finally, the last one by Jan Borna at the Theatre V Dlouhé in 2011. The thesis correlates with my Semestral work which dealt with an analysis of Miroslav Macháček's production of Naši furianti in 1979. This thesis is aiming to describe various functions of theatre music through an analysis of performances mentioned above.