dc.contributor.advisor | Ondráš, František | |
dc.creator | Složilová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T08:56:14Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T08:56:14Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80025 | |
dc.description.abstract | Tato disertační práce představuje výsledky výzkumného projektu, jehož hlavním cílem je analýza procesu čtení v moderní spisovné arabštině v testových podmínkách. Projekt vychází z platformy smíšeného výzkumu a jako hlavní metodou pro sběr kvalitativních dat používá metodu tzv. hlasitého myšlení, jejímž prostřednictvím jsou zaznamenávány myšlenkové pochody studentů arabštiny jako cizího jazyka při plnění testových úloh ze čtení. Analýza získaných verbálních protokolů je zaměřena na zkoumání strategií čtení, které používají úspěšní i neúspěšní studenti, přičemž měřítkem jejich úspěchu je výsledek u testu. Na pozadí této analýzy jsou posléze diskutována specifika vyabstrahovaných kategorií strategií čtení. Klíčová slova: moderní spisovná arabština, arabština jako cizí jazyk, konstrukt čtení, čtení s porozuměním, testování jazykové způsobilosti, hlasité čtení, strategie čtení, hlasité myšlení, verbální protokoly, validita. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (English) The dissertation presents the findings of a mixed method research project aimed at analysing the process of reading in Modern Standard Arabic. Think aloud method represents the main instrument for collecting qualitative data in the form of verbal reports that the students produce while taking a test of reading comprehension. The test is used as an instrument for distinguishing good and poor readers whose reading strategies are analysed using protocol analyses. The resulting codes of reading strategies are then categorized and their specificities are discussed at length. Key words: Modern Standard Arabic, Arabic as a second language, construct of reading, reading comprehension, proficiency testing, reading aloud, reading strategies, think aloud, verbal protocols, validity. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | moderní spisovná arabština | cs_CZ |
dc.subject | arabština jako cizí jazyk | cs_CZ |
dc.subject | konstrukt čtení | cs_CZ |
dc.subject | čtení s porozuměním | cs_CZ |
dc.subject | testování jazykové způsobilosti | cs_CZ |
dc.subject | hlasité čtení | cs_CZ |
dc.subject | strategie čtení | cs_CZ |
dc.subject | hlasité myšlení | cs_CZ |
dc.subject | verbální protokoly | cs_CZ |
dc.subject | validita | cs_CZ |
dc.subject | Modern Standard Arabic | en_US |
dc.subject | Arabic as a second language | en_US |
dc.subject | construct of reading | en_US |
dc.subject | reading comprehension | en_US |
dc.subject | proficiency testing | en_US |
dc.subject | reading aloud | en_US |
dc.subject | reading strategies | en_US |
dc.subject | think aloud | en_US |
dc.subject | verbal protocols | en_US |
dc.subject | validity | en_US |
dc.title | Analýza procesu čtení v moderní spisovné arabštině v testových podmínkách | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-19 | |
dc.description.department | Department of Middle Eastern Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra Blízkého východu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 104483 | |
dc.title.translated | Exploring the Process of Reading in Modern Standard Arabic | en_US |
dc.contributor.referee | Zemánek, Petr | |
dc.contributor.referee | Gažáková, Zuzana | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Didaktika konkrétního jazyka | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Foreign Language Teaching | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra Blízkého východu | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Middle Eastern Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Didaktika konkrétního jazyka | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Foreign Language Teaching | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Tato disertační práce představuje výsledky výzkumného projektu, jehož hlavním cílem je analýza procesu čtení v moderní spisovné arabštině v testových podmínkách. Projekt vychází z platformy smíšeného výzkumu a jako hlavní metodou pro sběr kvalitativních dat používá metodu tzv. hlasitého myšlení, jejímž prostřednictvím jsou zaznamenávány myšlenkové pochody studentů arabštiny jako cizího jazyka při plnění testových úloh ze čtení. Analýza získaných verbálních protokolů je zaměřena na zkoumání strategií čtení, které používají úspěšní i neúspěšní studenti, přičemž měřítkem jejich úspěchu je výsledek u testu. Na pozadí této analýzy jsou posléze diskutována specifika vyabstrahovaných kategorií strategií čtení. Klíčová slova: moderní spisovná arabština, arabština jako cizí jazyk, konstrukt čtení, čtení s porozuměním, testování jazykové způsobilosti, hlasité čtení, strategie čtení, hlasité myšlení, verbální protokoly, validita. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (English) The dissertation presents the findings of a mixed method research project aimed at analysing the process of reading in Modern Standard Arabic. Think aloud method represents the main instrument for collecting qualitative data in the form of verbal reports that the students produce while taking a test of reading comprehension. The test is used as an instrument for distinguishing good and poor readers whose reading strategies are analysed using protocol analyses. The resulting codes of reading strategies are then categorized and their specificities are discussed at length. Key words: Modern Standard Arabic, Arabic as a second language, construct of reading, reading comprehension, proficiency testing, reading aloud, reading strategies, think aloud, verbal protocols, validity. | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Blízkého východu | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.contributor.consultant | Mothejzíková, Jarmila | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.embargo.reason | The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010. | en |
uk.embargo.reason | Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010. | cs |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990021100300106986 | |