Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací.
Selection of Proper Physical Activities for Children with Autism and Mental Retardation.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7986Identifikátory
SIS: 29459
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strnad, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
26. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací Titul of Thesis: Choosing the right physical activity for children with autism and mental retardation Cíl práce : Cílem diplomové práce bylo sledovat vliv vybraných pohybových aktivit na výskyt a frekvenci některých kategorií stereotypního chování u dětí s autismem a mentální retardací. Hlavní otázkou bylo, zda výběr správné pohybové aktivity může přispět ke snížení některých stereotypních projevů a zda různé pohybové aktivity mohou ovlivnit výskyt některých kategorií stereotypního chování. Metoda: Šest dětí s autismem a mentální retardací bylo dvakrát týdně po dobu šesti měsíců postupně sledováno při cvičení na trampolíně, rotopedu, stepperu, při běhu, skocích a na běhacím páse. Jako hlavní kvalitativní metoda byla využita metoda zúčastněného pozorování. Prostřednictvím dvou pozorovatelů byl během každé patnáctiminutové cvičební jednotky zaznamenán výskyt a množství každého stereotypního projevu jednotlivých participantů. Podle Militerniho byly rozděleny stereotypní projevy do kategorií a jejich výskyt sledován při jednotlivých aktivitách. Výsledky: Pohybové aktivity dynamického charakteru vyžadující práci velkých svalových skupin výrazně snížily výskyt stereotypního chování. Při aktivitách, u kterých bylo potřeba...