Odměny a tresty ve výchovných ústavech a v rodině dětí s nařízenou ústavní výchovou
Rewards and Punishments in Upbringing Institutions and in Families with Approved Institutional Upbringing
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7942Identifikátory
SIS: 29447
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vařeková, Jitka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
26. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Odměny a tresty v Dětském domově se školou v Jihlavě System of incentives and penalties at the reform school in Jihlava Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, zda v hodnocení chování dětí dětských domovů se školou převládá metoda odměňování, jestli odměny zde využívané jsou pro děti opravdu odměnou, zda systémy hodnocení chování jsou dětmi přijímány kladně. Také mě zajímá problematika posuzování výchovného působení rodičů dětí dětských domovů se školou, opět z pohledu dětí. Zaměřím se na výchovná opatření, která byla v rodině nejčastěji používána, ale především na pohled vychovávaných na toto působení a na jejich srovnání s výchovnou aktivitou v ústavu. Metoda: Výzkum jsem prováděl formou dotazni'ku, který jsem předložil celkem 106 respondentům. Co se týká vzorku respondentů, jak již bylo uvedeno, jejich počet byl 106, z toho 77 chlapců a 29 dí- vek. Průměrný věk byl15 let 6 měsíců; průměrná doba umístění mimo rodinu 2 roky 5 měsíců. Nejmladšímu respondentovi bylo 12let, nejstaršímu 16let 5 měsíců. Nejkratší doba umístění mimo rodinu byla 2 měsíce, nejdelší 13let. 76 respondentů bylo žáky základní školy a 30 respondentů bylo žáky zvláštní školy. Výsledky: Z vyhodnocení dat je patrné že systémy hodnocení chování jsou dětmi příznivě přijímány. Přiblížili jsme si jednotlivé formy...