Zobrazit minimální záznam

Didaktická reflexe globálních angličtin v učebních textech pro učitele angličtiny
dc.contributor.advisorQuinn Novotná, Veronika
dc.creatorHovorka, Marek
dc.date.accessioned2017-06-01T15:49:11Z
dc.date.available2017-06-01T15:49:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79351
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá didaktickou reflexí globálních angličtin (GEs) a angličtiny jako lingua franca (ELF) v současných učebních textech pro učitele angličtiny. Teoretická část práce představuje dosavadní výzkum v oblastech GEs a ELF s důrazem na pedagogické implikace globální role angličtiny. V praktické části autor pomocí kvalitativní obsahové analýzy (viz Schreier 2012) rozebírá čtyři učební texty pro učitele angličtiny britské provenience publikované mezi lety 2011 a 2014. Autor ve vybraných publikacích identifikuje textový materiál odrážející výzkum v oblastech GEs a ELF. Identifikovaný textový materiál se týká především výuky jazyka (např. výuka výslovnosti) a kultury (např. kulturní relevance materiálů), pozornost je však věnována i současné roli angličtiny ve světě. Na základě tohoto materiálu autor poté hodnotí, jak zkoumané publikace reflektují výzkum v oblastech GEs a ELF. V závěru práce autor shrnuje výsledky praktické části a uvádí doporučení pro další výzkum. Klíčová slova: globální angličtiny, angličtina jako lingua franca, učební texty pro učitele angličtiny, výuka angličtiny, kvalitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis is concerned with the reflection of Global Englishes (GEs) and English as a Lingua Franca (ELF) in current teacher training manuals. The theoretical part introduces research into GEs and ELF with an emphasis on the pedagogical implications of the global role of English. The practical part consists in an analysis of four teachers training manuals of British provenance published between 2011 and 2014. Using a qualitative content analysis (see Schreier 2012), the author identifies in the selected publications textual material reflecting research into GEs and ELF. The identified textual material deals primarily with the teaching of language (e.g. pronunciation teaching) and culture (e.g. cultural relevance of materials), but attention is also paid to the current role of English in the world. On the basis of this material, the author then evaluates how the selected publications reflect research into GEs and ELF. The conclusion provides a summary of results, and suggestions for further research. Keywords: Global Englishes, English as a Lingua Franca, teacher training manuals, ELT, qualitative content analysisen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectglobální angličtinycs_CZ
dc.subjectangličtina jako lingua francacs_CZ
dc.subjectučební texty pro učitele angličtinycs_CZ
dc.subjectvýuka angličtinycs_CZ
dc.subjectkvalitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectGlobal Englishesen_US
dc.subjectEnglish as a Lingua Francaen_US
dc.subjectteacher training manualsen_US
dc.subjectELTen_US
dc.subjectqualitative content analysisen_US
dc.titleThe role of English in the globalized world and its reflection in current teacher training manualsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163095
dc.title.translatedDidaktická reflexe globálních angličtin v učebních textech pro učitele angličtinycs_CZ
dc.contributor.refereeGráf, Tomáš
dc.identifier.aleph002106690
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá didaktickou reflexí globálních angličtin (GEs) a angličtiny jako lingua franca (ELF) v současných učebních textech pro učitele angličtiny. Teoretická část práce představuje dosavadní výzkum v oblastech GEs a ELF s důrazem na pedagogické implikace globální role angličtiny. V praktické části autor pomocí kvalitativní obsahové analýzy (viz Schreier 2012) rozebírá čtyři učební texty pro učitele angličtiny britské provenience publikované mezi lety 2011 a 2014. Autor ve vybraných publikacích identifikuje textový materiál odrážející výzkum v oblastech GEs a ELF. Identifikovaný textový materiál se týká především výuky jazyka (např. výuka výslovnosti) a kultury (např. kulturní relevance materiálů), pozornost je však věnována i současné roli angličtiny ve světě. Na základě tohoto materiálu autor poté hodnotí, jak zkoumané publikace reflektují výzkum v oblastech GEs a ELF. V závěru práce autor shrnuje výsledky praktické části a uvádí doporučení pro další výzkum. Klíčová slova: globální angličtiny, angličtina jako lingua franca, učební texty pro učitele angličtiny, výuka angličtiny, kvalitativní obsahová analýzacs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis is concerned with the reflection of Global Englishes (GEs) and English as a Lingua Franca (ELF) in current teacher training manuals. The theoretical part introduces research into GEs and ELF with an emphasis on the pedagogical implications of the global role of English. The practical part consists in an analysis of four teachers training manuals of British provenance published between 2011 and 2014. Using a qualitative content analysis (see Schreier 2012), the author identifies in the selected publications textual material reflecting research into GEs and ELF. The identified textual material deals primarily with the teaching of language (e.g. pronunciation teaching) and culture (e.g. cultural relevance of materials), but attention is also paid to the current role of English in the world. On the basis of this material, the author then evaluates how the selected publications reflect research into GEs and ELF. The conclusion provides a summary of results, and suggestions for further research. Keywords: Global Englishes, English as a Lingua Franca, teacher training manuals, ELT, qualitative content analysisen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021066900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV