Integrace školní mládeže s Duchennovou svalovou dystrofií.
Integration of School Children with Duchenne Muscular Dystrophy.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7850Identifikátory
SIS: 29549
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vařeková, Jitka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
26. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Integrace školní mládeže s Duchennovou svalovou dystrofií Cíle práce: Ověření, zda žák s Duchennovou svalovou dystrofií je schopen se plně zapojit do činností na běžné základní škole a zda sociální prostředí je ochotno tomuto žákovi poskytnout podmínky k integraci. Metody výzkumu: Metoda individuálního rozhovoru na sledovaném chlapci s Duchennovou svalovou dystrofií. Chlapec je žákem devátého ročníku běžné základní školy. Dále byla použita sonda v podobě anketního dotazníku. Dotazováno bylo 20 spolužáků a 13 pedagogů ze stejné základní školy. Výsledky: Sociální prostředí je ochotno poskytnout podmínky k integraci žáka s Duchennovou svalovou dystrofií, ale není zcela připraveno. Žák s Duchennovou svalovou dystrofií je schopen se plně zapojit do činností na běžné základní škole. Klíčová slova: Duchennova svalová dystrofie, terapie, integrace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Title: Integration of school children with Duchenne muscular dystrophy Aim: To verify that the student with Duchenne muscular dystrophy is able to fully participate in activities on a regular elementary school and social environment that is willing to provide this disciple conditions for integration. Research methods: Method for individual interview monitored boys with Duchenne muscular dystrophy. The boy is a student of ninth grade of primary school. Further probe was used in the form of the questionnaire survey. Were questioned 20 classmates and 13 teachers from the same elementary school. Results: The social environment is happy to provide conditions for integration of the student with Duchenne muscular dystrophy, but not quite ready. Pupil with Duchenne muscular dystrophy is able to fully participate in activities on a regular elementary school. Keywords: Duchenne muscular dystrophy, therapy, integration Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)