Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením
Verification of the Educational Programme for Swimming Instructors Working with the Disabled
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7847Identifikátory
SIS: 29462
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čechovská, Irena
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
13. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název:Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením Cílem mojí práce je ověření kvality didaktického postupu použitého ve školícím programu, který má účastníky v základním stupni připravit na roli instruktora plavání osob se ZP. Jedná se o specifickou oblast bohatě propletenou zajímavými, někdy zdánlivě neslučitelnými oblastmi jako je sport a zdravotní postižení, rehabilitace a příjemné prožitky, pomoc ne ve smyslu "charity", ale spíše jako doprovázení k hledání vlastních maximálních možností a hranic s konečným, nečekaným profitem na obou stranách. V tomto výzkumu chceme ověřit zda zvolený didaktický postup a obsah dokáže propojit zmíněné oblasti v jeden smysluplný celek. Zda školení vyhovuje účastníkům jako edukační program kde dochází k naučení předem určených vědomostí a dovedností. Zda naplnil jejich očekávání a zda jsou přednášené obsahy využitelné v praxi. Nabízí se také možnost dlouhodobějšího profitu nejen ze získaných vědomostní, ale jakési obohacení člověka uvnitř skrze principy, které jsou ve školícím programu instruktorovi sdělovány a které objevuje. Zajímalo mne zároveň, jak účastníci vnímají lektory, jak projev a přístup lektora k účastníkům a přednášenému tématu ovlivňuje vnímání a zapamatování přednášené látky. Pomocí vstupních dotazníků získám...
Verification of the Educational Programme for Swimming Instructors Working with the Disabled The aim of my work is to verify the quality of the didactic method used in the training program, which has participants at the elementary level to prepare for the role swimming instructor for the handicapped. This is a specific area richly entwined interesting, sometimes seemingly disparate fields such as sport and disability, rehabilitation and enjoyable experiences help not in the sense of "charity" but rather as an accompaniment to search their maximum possibilities and boundaries with a final, unexpected profit to both sides. In this research, we want to verify that the selected didactic approach and content can interconnect areas mentioned in a meaningful whole. Whether the training conforms to the participants as an educational program where there is a predetermined learning knowledge and skills. Whether met their expectations and that they are taught content usable in practice. There is also the possibility of longer-term profit not only from the knowledge gained, but a kind of enrichment inside man through principles that are in a training program instructor communicated and that appears. I wondered also how the participants perceive teachers as speech and access to participants and trainer přednášenému...