Zobrazit minimální záznam

Positive influence on the life attitudes and "The Orientational Days for the Youth" as a form of primary prevention
dc.contributor.advisorDočkal, Jan
dc.creatorNováková, Martina
dc.date.accessioned2019-09-20T07:58:10Z
dc.date.available2019-09-20T07:58:10Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7770
dc.description.abstractV dnešní společnosti se stále častěji setkáváme s dětmi a mladistvými, kteří experimentují s návykovými látkami a páchají trestnou činnost. Předcházením těchto situací může být účinná a včasná prevence. Ve své práci se budu zabývat tématem primární prevence, tedy předcházením nežádoucím sociálním jevům. Představím obecně tuto problematiku a důvody, proč je dobré realizovat programy primární prevence. Dále budu pojednávat o primární prevenci, jako o "Pozitivním ovlivňování životních postojů", tímto programem se zabývá Křesťanská pedagogicko-psychologická poradna v Praze v Karlíně, a o tzv. Orientačních dnech pro mládež, které realizuje Katechetické centrum pod záštitou Královéhradeckého biskupství. Ti se snaží realizovat prevenci prostřednictvím zážitkové pedagogiky. Cílem mé práce je představit dva rozdílné přístupy k realizování prevence a porovnat je. Nechci zjišťovat, který způsob je lepší a který horší, chci pouze upozornit na určité výhody a nevýhody jednotlivých stylů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn meiner Bachelorarbeit beschäftige ich mich mit dem Thema: "Positive Beeinflussung der Lebenseinstellunge" und "Orientierungstage für die Jugend" als eine Forma der Primarprävention. Die Arbeit ist auf zwei Teile verteilt (theoretischer Teil und praktischer Teil). Im theoretischen Teil ist das Thema der Prävention erklärt. Weiter die Gründe, warum die Prävention realisiert werde sollte und die Hauptaufgaben, die man ausgeführen muss, damit sie wirksam ist. Im praktischen Teil stelle ich das Program der Primarprävention in der christlichen pedagogisch-psychologischen Beratungsstelle in Prag vor (das ich in einer Grundschule realisierte) und die "Orientierungstage für die Jugend", welche realisiert der Bischofssitz in Hradec Králové. Ich stellte der Einfluss der Prävention auf die Zielgruppe (die Schüler 6. -9. Klasse und erster Stufe der Mittelschule) fest. Die Quellen waren: die Fragebögen, das Feedback von den Schüler und Lehrer, und die Gespräche mit den Lektoren und Methodikern. Im Schluss meiner Bachelorarbeit werden die Ergebnisse der Untersuchung bewertet und die Lösung wird vorgeschlagen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.title"Pozitivní ovlivňování životních postojů" a "Orientační dny pro mládež" jako formy primární prevencecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-13
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId18552
dc.title.translatedPositive influence on the life attitudes and "The Orientational Days for the Youth" as a form of primary preventionen_US
dc.contributor.refereeKuchař, Radomír
dc.identifier.aleph001223572
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV dnešní společnosti se stále častěji setkáváme s dětmi a mladistvými, kteří experimentují s návykovými látkami a páchají trestnou činnost. Předcházením těchto situací může být účinná a včasná prevence. Ve své práci se budu zabývat tématem primární prevence, tedy předcházením nežádoucím sociálním jevům. Představím obecně tuto problematiku a důvody, proč je dobré realizovat programy primární prevence. Dále budu pojednávat o primární prevenci, jako o "Pozitivním ovlivňování životních postojů", tímto programem se zabývá Křesťanská pedagogicko-psychologická poradna v Praze v Karlíně, a o tzv. Orientačních dnech pro mládež, které realizuje Katechetické centrum pod záštitou Královéhradeckého biskupství. Ti se snaží realizovat prevenci prostřednictvím zážitkové pedagogiky. Cílem mé práce je představit dva rozdílné přístupy k realizování prevence a porovnat je. Nechci zjišťovat, který způsob je lepší a který horší, chci pouze upozornit na určité výhody a nevýhody jednotlivých stylů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn meiner Bachelorarbeit beschäftige ich mich mit dem Thema: "Positive Beeinflussung der Lebenseinstellunge" und "Orientierungstage für die Jugend" als eine Forma der Primarprävention. Die Arbeit ist auf zwei Teile verteilt (theoretischer Teil und praktischer Teil). Im theoretischen Teil ist das Thema der Prävention erklärt. Weiter die Gründe, warum die Prävention realisiert werde sollte und die Hauptaufgaben, die man ausgeführen muss, damit sie wirksam ist. Im praktischen Teil stelle ich das Program der Primarprävention in der christlichen pedagogisch-psychologischen Beratungsstelle in Prag vor (das ich in einer Grundschule realisierte) und die "Orientierungstage für die Jugend", welche realisiert der Bischofssitz in Hradec Králové. Ich stellte der Einfluss der Prävention auf die Zielgruppe (die Schüler 6. -9. Klasse und erster Stufe der Mittelschule) fest. Die Quellen waren: die Fragebögen, das Feedback von den Schüler und Lehrer, und die Gespräche mit den Lektoren und Methodikern. Im Schluss meiner Bachelorarbeit werden die Ergebnisse der Untersuchung bewertet und die Lösung wird vorgeschlagen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990012235720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV