dc.contributor.advisor | Valenta, Josef | |
dc.creator | Říhová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T07:07:53Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T07:07:53Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/76996 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is focused on the possibility of using Personal and Social Education in implementing effective primary prevention program in elementary schools. After the theoretical analysis of primary prevention and Personal and Social Education, the second part of the thesis presents and analyzes a proposed model of prolonged non-specific primary prevention, which is based mainly on the activities of school prevention methodologist. The methodologist is educated in social pedagogy and professionally trained in Personal and Social Education. The school prevention methodologist is employed full-time for this position, he does not teach any other subject but Personal and Social Education. In this part of the thesis there are discussed demands on school prevention methodologist activities and difficulties of presented primary prevention model. The last chapter presents supporting research that took place at four elementary schools in Prague. Observations of the teaching Personal and Social Education, conversations with its teacher and also an analysis of the Minimum Preventive Program of the school were made there. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Osobnostní a sociální výchova | cs_CZ |
dc.subject | OSV | cs_CZ |
dc.subject | primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | nespecifická primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | efektivní primární prevence | cs_CZ |
dc.subject | sociálně patologické jevy | cs_CZ |
dc.subject | rizikové chování | cs_CZ |
dc.subject | školní metodik prevence | cs_CZ |
dc.subject | Minimální preventivní program | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | Personal and Social Education | en_US |
dc.subject | PSE | en_US |
dc.subject | Primary Prevention | en_US |
dc.subject | Unspecific Primary Prevention | en_US |
dc.subject | Effective Primary Prevention | en_US |
dc.subject | Socially Pathological Phenomena | en_US |
dc.subject | Risk Behavior | en_US |
dc.subject | School Prevention Methodologist | en_US |
dc.subject | Minimum Preventive Program | en_US |
dc.subject | Elementary School | en_US |
dc.title | OSV jako jedna z možností realizování primární prevence | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-02-01 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 150891 | |
dc.title.translated | PSE as One of the Possibilities of Primary Prevention | en_US |
dc.contributor.referee | Švandová, Martina | |
dc.identifier.aleph | 002072266 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is focused on the possibility of using Personal and Social Education in implementing effective primary prevention program in elementary schools. After the theoretical analysis of primary prevention and Personal and Social Education, the second part of the thesis presents and analyzes a proposed model of prolonged non-specific primary prevention, which is based mainly on the activities of school prevention methodologist. The methodologist is educated in social pedagogy and professionally trained in Personal and Social Education. The school prevention methodologist is employed full-time for this position, he does not teach any other subject but Personal and Social Education. In this part of the thesis there are discussed demands on school prevention methodologist activities and difficulties of presented primary prevention model. The last chapter presents supporting research that took place at four elementary schools in Prague. Observations of the teaching Personal and Social Education, conversations with its teacher and also an analysis of the Minimum Preventive Program of the school were made there. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020722660106986 | |