Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorPolák, Ondřej
dc.date.accessioned2017-06-01T06:20:45Z
dc.date.available2017-06-01T06:20:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76756
dc.description.abstractvi Abstrakt Cílem této práce je prokázat a zmapovat rozkol nově vzniklého afroamerického divadla během Harlemské renesance. Rozkol, který jej dělil na politické hry, využívané jako nástroj povzbuzení a zburcování Afroameričanů, a "lidové hry", které se soustředili na umělecké vyjádření, bez přímého spojení s protestem nebo politickou agendou. Tento rozkol, ztělesněný W.E.B. Du Boisem a Alainem Lockem, určoval směr černošského divadla mezi léty 1916 a 1937, a tato práce jej ukazuje jak z hlediska teoretického, tak z hlediska praktického - tedy jak z pohledu jeho hlavních myslitelů, tak přímo na jednotlivých hrách. Nejprve je v práci popsán úhel pohledu W.E.B. Du Boise, který stál za ideou "propagandistických" her, a poté pohled Alaina Locka, který se chtěl oprostit od přímočaré politické agendy a namísto ní chtěl upevnit postavení Afroameričanů kvalitou uměleckého vyjádření. Oba tyto směry si našli své podpůrce v řadách spisovatelů, což vedlo k oné rozpolcenosti. Oba směry jsou popsány odděleně, vždy spolu s hrami, které se inspirují danou ideologií. Přesněji řečeno jde o Rachel, For Unborn Children a Don't You Want To Be Free? z řad Protestního divadla a The Broken Banjo, Plumes a Balo z řad divadla Uměleckého. V práci jsou zanalyzována témata, postavy, místa a symbolika vybraných her, a je v ní popsáno,...cs_CZ
dc.description.abstractv Abstract The goal of this work is to prove and map out a split within the newly formed African American drama during the period of the Harlem Renaissance. A split between politicized plays that were used as a tool to raise the spirit and awareness of African Americans, and the "folk plays" that put emphasis on artistic expression without overtly focusing on protest or political agenda. This duality, personified by W.E.B. Du Bois and Alain Locke, defined black drama in the period between 1916 and 1937, and the thesis explains it both from the thoretical standpoint as well as a practical one - meaning from the standpoint of its two philosophical leads as well within the plays themselves. First, the thesis shows the point of view of W.E.B. Du Bois, who stood behind the idea of "propagandistic" plays, and then the view of his opponent Alain Locke, who wanted to let go of outright political agenda and instead sought to legitimize the position of African Americans through artistic merit. Both of these lines of thought garnered following in playwrights, which in turn caused the duality. The thesis goes on to map each ideology separately, along with plays that lean towards it. More specifically it examines Rachel, For Unborn Children, Don't You Want To Be Free? from the Protest School and The Broken Banjo, Plumes...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHarlemská renesancecs_CZ
dc.subjectAfricko-americké divadlocs_CZ
dc.subjectčernošské divadlocs_CZ
dc.subjectW.E.B. Du Boiscs_CZ
dc.subjectAlain Lockecs_CZ
dc.subjectpolitické hrycs_CZ
dc.subjectlidové hrycs_CZ
dc.subjectrozpolcenostcs_CZ
dc.subjectdualitacs_CZ
dc.subjectHarlem Renaissanceen_US
dc.subjectAfrican-Amaerican dramaen_US
dc.subjectblack dramaen_US
dc.subjectW.E.B. Du Boisen_US
dc.subjectAlain Lockeen_US
dc.subjectpoliticized playsen_US
dc.subjectfolk playsen_US
dc.subjectdisunityen_US
dc.subjectdualityen_US
dc.titleBetween Art and Politics: Disunity of Black Drama during the Harlem Renaissanceen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164698
dc.contributor.refereeUlmanová, Hana
dc.identifier.aleph002108215
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csvi Abstrakt Cílem této práce je prokázat a zmapovat rozkol nově vzniklého afroamerického divadla během Harlemské renesance. Rozkol, který jej dělil na politické hry, využívané jako nástroj povzbuzení a zburcování Afroameričanů, a "lidové hry", které se soustředili na umělecké vyjádření, bez přímého spojení s protestem nebo politickou agendou. Tento rozkol, ztělesněný W.E.B. Du Boisem a Alainem Lockem, určoval směr černošského divadla mezi léty 1916 a 1937, a tato práce jej ukazuje jak z hlediska teoretického, tak z hlediska praktického - tedy jak z pohledu jeho hlavních myslitelů, tak přímo na jednotlivých hrách. Nejprve je v práci popsán úhel pohledu W.E.B. Du Boise, který stál za ideou "propagandistických" her, a poté pohled Alaina Locka, který se chtěl oprostit od přímočaré politické agendy a namísto ní chtěl upevnit postavení Afroameričanů kvalitou uměleckého vyjádření. Oba tyto směry si našli své podpůrce v řadách spisovatelů, což vedlo k oné rozpolcenosti. Oba směry jsou popsány odděleně, vždy spolu s hrami, které se inspirují danou ideologií. Přesněji řečeno jde o Rachel, For Unborn Children a Don't You Want To Be Free? z řad Protestního divadla a The Broken Banjo, Plumes a Balo z řad divadla Uměleckého. V práci jsou zanalyzována témata, postavy, místa a symbolika vybraných her, a je v ní popsáno,...cs_CZ
uk.abstract.env Abstract The goal of this work is to prove and map out a split within the newly formed African American drama during the period of the Harlem Renaissance. A split between politicized plays that were used as a tool to raise the spirit and awareness of African Americans, and the "folk plays" that put emphasis on artistic expression without overtly focusing on protest or political agenda. This duality, personified by W.E.B. Du Bois and Alain Locke, defined black drama in the period between 1916 and 1937, and the thesis explains it both from the thoretical standpoint as well as a practical one - meaning from the standpoint of its two philosophical leads as well within the plays themselves. First, the thesis shows the point of view of W.E.B. Du Bois, who stood behind the idea of "propagandistic" plays, and then the view of his opponent Alain Locke, who wanted to let go of outright political agenda and instead sought to legitimize the position of African Americans through artistic merit. Both of these lines of thought garnered following in playwrights, which in turn caused the duality. The thesis goes on to map each ideology separately, along with plays that lean towards it. More specifically it examines Rachel, For Unborn Children, Don't You Want To Be Free? from the Protest School and The Broken Banjo, Plumes...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990021082150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV