Emoce školní mládeže v TV
School Children's Emotion in Physical Education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7592Identifikátory
SIS: 29576
Kolekce
- Kvalifikační práce [8928]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kocourek, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
26. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název: Emoce školní mládeže v tělesné výchově Cíle práce: Zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce školní mládeže v hodině tělesné výchovy na základě dotazníku DEMOR. Zaměřit se na dívky a chlapce ve věku 10 - 15 let, přesněji žáky šestých a devátých sportovních a standardních tříd. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a zaměřením a vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metoda: Analýza odpovědí získaných průzkumem s využitím dotazníku DEMOR. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkem DEMOR na pěti základních školách v Praze. Výběr škol byl náhodně stratifikovaný. Bylo rozdáno celkem 460 dotazníků. Výsledky: Zjištění skutečnosti, že mezi sportovními a standardními třídami jsou rozdílné emoční reakce především v pozitivních faktorech. Žáci sportovních tříd mají kladnější postoj k hodinám tělesné výchovy. Všeobecně převládají v hodině tělesné výchovy pozitivní pocity převážně u chlapců, negativní pocity jsou podobné, nebo se u dívek mírně liší. Klíčová slova: Emoce, emocionalita, emoční, emoce ve sportu, emocionální, emotivní, lidské pudy, neurofyziologická podstata emocí, psychologická podstata emocí, výraz emocí, význam běžných emocí, emočně motivační procesy ve sportu.
Title: School Children's Emotions During the Physical Education Aims: To determine and to compare the emotional reactions of school children in the hour of physical education based on a questionnaire Demore. Focus on girls and boys aged 10 to 15 years, or more pupils sixth and ninth standard and sport classes. Statistically processed and compared results between gender and orientation and evaluate the survey data in tables and graphs. Method: Analysis of survey responses received to the questionnaire Demore. The survey was conducted questionnaire DeMore at five primary schools in Prague. Selection of schools was randomly stratified. Were given a total of 460 questionnaires. Results: The findings of the fact that between sports and standard classes are different emotional reactions mainly positive factors. Pupils sports classes have more positive attitude to hours of physical education. Generally prevail in the hour of physical education positive feelings mostly in boys, negative feelings are similar to, or slightly different in girls. Keywords: Emotion, emotion, emotional, emotions in sports, emotional, emotive, human instincts, neurophysiological nature of emotions, psychological essence of emotion, expression of emotion, the meaning of common emotions, emotionally motivational processes in sport.