Show simple item record

The sexual content in current music videos
dc.contributor.advisorVedral, Jan
dc.creatorAdámek, Petr
dc.date.accessioned2017-06-01T02:45:36Z
dc.date.available2017-06-01T02:45:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75787
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe idea of the dissertation study is to capture in the historical-literary form Spejbl and Hurvínek Theatre's history, characters of its personalities, marionettes, events, and introduced theatre performances in the years 1939-1990, (from the outset of the prof. Josef Skupa's professional puppetry in Pilsen in the protectoral time, through Skupa's theatrical Prague engagement after 2nd World War, over the era of dramatic acting of Miloš Kirschner, Helena Štáchová, and Martin Klásek in the socialistic period, and during normalization years, up to the capitalistic regime transformation.The graduate set up a goal of creating a media reflection of the Spejbl and Hurvinek Theatre's events, which had been noticed and evaluated by the Czechoslovak and Czech mass period daily press - (by the far-right wing fascist magazines Vlajka (1939-40) and Árijský boj (1940), by the left orientated, socialistic newspapers Rudé právo(1948,52,53,55,57,58,59,67,72,75,79,80,82,83,84,85,86,87,88), Svobodné slovo(1959,66,69,77,80,82,83,84,85,87), Mladá fronta (1957,66,75,77,81,82,84,87), by the Christian- Democratic-Conservative paper Lidová demokracie(1966,71,74,77,78,79,81,82,84,85,86,87,88), the Evening Press - Večerní Praha (1969,82), and by the right-wing, capitalistic paper - Mladá fronta Dnes (1990). In each...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvideoklipcs_CZ
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjecthudební průmyslcs_CZ
dc.subjectsexuální obsahcs_CZ
dc.subjectsexuální chovánícs_CZ
dc.subjectnahotacs_CZ
dc.subjectmusic videoen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectmusic industryen_US
dc.subjectsexual contenten_US
dc.subjectsexual behavioren_US
dc.subjectnudityen_US
dc.titleSexuální obsah současných hudebních videoklipůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167559
dc.title.translatedThe sexual content in current music videosen_US
dc.contributor.refereeŠtechová, Markéta
dc.identifier.aleph002067390
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe idea of the dissertation study is to capture in the historical-literary form Spejbl and Hurvínek Theatre's history, characters of its personalities, marionettes, events, and introduced theatre performances in the years 1939-1990, (from the outset of the prof. Josef Skupa's professional puppetry in Pilsen in the protectoral time, through Skupa's theatrical Prague engagement after 2nd World War, over the era of dramatic acting of Miloš Kirschner, Helena Štáchová, and Martin Klásek in the socialistic period, and during normalization years, up to the capitalistic regime transformation.The graduate set up a goal of creating a media reflection of the Spejbl and Hurvinek Theatre's events, which had been noticed and evaluated by the Czechoslovak and Czech mass period daily press - (by the far-right wing fascist magazines Vlajka (1939-40) and Árijský boj (1940), by the left orientated, socialistic newspapers Rudé právo(1948,52,53,55,57,58,59,67,72,75,79,80,82,83,84,85,86,87,88), Svobodné slovo(1959,66,69,77,80,82,83,84,85,87), Mladá fronta (1957,66,75,77,81,82,84,87), by the Christian- Democratic-Conservative paper Lidová demokracie(1966,71,74,77,78,79,81,82,84,85,86,87,88), the Evening Press - Večerní Praha (1969,82), and by the right-wing, capitalistic paper - Mladá fronta Dnes (1990). In each...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020673900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV