Rozcvičení v tréninkovém procesu
Types of Warming Up Exercises in the Training Process
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7555Identifiers
Study Information System: 29469
CU Caralogue: 990009086670106986
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Plachý, Antonín
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název diplomové práce: Rozcvičení v tréninkovém procesu Název v angličtině: Warm - up in training process Cíl práce: Na základě pozorování rozcvičení a měření tepové frekvence popsat strukturu a obsah rozcvičení u vybraných věkových kategorií 19, 16, 13 let v týdenním mikrocyklu v hlavním období. Metoda: K získání potřebných informací bylo použito české i zahraniční literatury. Použil jsem metodu nepřímého pozorování (videozáznam) a měření tepové frekvence (Polar Vantage NV). Zjištěné informace byly statisticky zpracovány. Výsledky: Výsledky budou prezentovány graficky. Vytyčené hypotézy budou potvrzeny nebo vyvráceny. Klíčová slova: Rozcvičení, trénink dětí a mládeže, zatěžování, strečink, tepová frekvence, kvantitativní a kvalitativní analýza. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Title in English: Warm - up in training process The aim of the work: Based on observations of warming and heart rate measurement to describe the structure and contents warm at selected ages 19, 16, 13 years in the weekly microcycle main season. A method: To obtain the necessary information has been used Czech and foreign literature. I used method of indirect observation (video), and pulse rate (Polar Vantage NV). The information obtained were processed statistically. results: Results are presented graphically. Identified hypotheses are confirmed, or disproved. Keywords: Warm up, training of children and youth, loading, stretching, heart rate, quantitative and qualitative analysis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)