Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy
The Role of a Pupil and Social Aspects of School
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7542Identifikátory
SIS: 29602
Kolekce
- Kvalifikační práce [8928]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Piskáčková, Anna
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
učitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografie
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
13. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy. Cíle práce: Diplomová práce se zabývá sociální dimenzí a rolí žáka ve školní tělesné výchově. V sociální dimenzi se zaměřuje zvláště na vztahy mezi jednotlivými žáky navzájem a mezi žákem a učitelem. V doplňující dimenzi role žáka zjišťujeme změny postavení žáka jako jednotlivce v hodině, jeho možnosti aktivního zapojení a rozhodování. Sledovaným souborem jsou žákyně základní školy, u nichž byly odučeny dvě různé hodiny. Hodina habituální (tradiční), na kterou byli žákyně i učitelé navyklí a druhou hodinou byla hodina progresivní (kreativní), více zaměřena na žáka, na jeho samostatnost, zapojování do řízení, sebehodnocení, ale i jeho vlastní volbu obtížnosti cvičení apod. Metodologie: Sledovaným soborem jsou žákyně 4. - 9. tříd (522 žákyň) základních škol v Praze, které jsme pro lepší porovnání rozdělili do dvou skupin: 4.-6. třída (261 žákyň) a 7.-9. třída (261 žákyň). Po absolvování habituální i progresivní vyučovací hodiny žákyně obdržely dotazník s 24 položkami, z nichž 4 se týkají sociální dimenze a 8 role žáka. Pro zpracování výsledků byly vytvořeny tabulky v programu Microsoft Excel a použity základní statistické metody. Výsledky: U mladších žákyň 4.-6. tříd v sociální dimenzi vyšly výsledky v habituální i progresivní vyučovací hodině...
The role of a pupil and social ASPECTS of the school physical education lessons. Aim: The thesis deals with the social dimension and the role of the student in school physical education. The social dimension is particularly focused on the relationship between individual pupils and between student and teacher. In an additional dimension to the role of pupil detects changes position of the pupil as an individual in an hour, the possibilities of active participation and decisions. The study group are primary school pupil, which have been teached two different clocks. Habitual hour (Traditional), to which they were accustomed pupil teachers and two o'clock hour was progressive (creative), more focused on the student, his autonomy, participation in management, self-esteem but also his own choice of difficulty Exercises like. Methodology: The reference is Sobor schoolgirl fourth to ninth grades (522 female students) elementary Schools in Prague that we have a better comparison divided into two groups: 4 to 6 Class (261 žákyň) and 7 to 9 Class (261 female students). After graduating from the habitual and progressive teaching hours schoolgirl received a questionnaire with 24 items, 4 of which concern the social dimension and 8 student role. For the processing of the results tables have been created in Microsoft...