Zobrazit minimální záznam

x
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorMasarčíková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-31T23:23:43Z
dc.date.available2017-05-31T23:23:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74812
dc.description.abstract(abstrakt) Magisterská diplomová práce se zabývá tématem mediální heroizace / ikonizace slavných po smrti. V úvodu se zaměřuje na vysvětlení pojmu ikonizace a jeho výklad v některých oborech a teoretických konceptech, například v kontextu sémiotiky či sociologie. Samostatnou kapitolu věnuje roli médií v procesu ikonizace. Pokouší se odhalit vliv médií na tento proces. Věnuje se tady teorii mediální konstrukce reality a vzniku kulturního průmyslu. Vysvětluje také fenomén celebritizace, který je vzhledem k užitému příkladu mrtvých slavných, stěžejní. Na základě konkrétních analýz se pokouší odhalit trendy, které se projevují v mediálním zobrazení posmrtného života celebrit, a tyto dále zasadit do širšího kontextu. Cílem magisterské diplomové práce je zjistit, jaké trendy se projevují v mediálním zobrazování celebrit po jejich smrti, jakým způsobem se média podílejí na udržování posmrtného života celebrit, a jaká jsou specifika tohoto "života". Metodou kvantitativní obsahové analýzy byl zjišťován rozsah a charakter mediálního pokrytí. Metodou sémiotické analýzy potom, které mýty se konstruují kolem mrtvých slavných.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the media heroization / construction of dead celebrity icons. The introduction focuses on the explanation of the process of becoming an icon and its interpretation in certain fields and theoretical concepts, for example in the context of semiotics and sociology. A separate chapter is devoted to the role of media in the process. I attempt to reveal the media's influence on this process by studying the theory of media construction of reality and the ctreation of culture industry. The second chapter also explains the phenomenon of celebritization, which is crucial due to the applied example of dead celebrities. Based on the specific analysis I try to identify trends that are reflected in media representation of dead celebrities afterlife, and these further put in a wider context. The aim of the master thesis is to find out what trends are reflected in media representation of celebrities after their death, how the media work to maintain dead celebrities "alive", and what are the specifics of this "life". The content analysis was determined to show the character of media coverage. The semiotic analysis on the other hand to show what myths are constructed around the famous dead celebrities.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectHeroizacecs_CZ
dc.subjectikonizacecs_CZ
dc.subjectcelebritacs_CZ
dc.subjecthrdinacs_CZ
dc.subjectslavné osobnostics_CZ
dc.subjectposmrtný mediální životcs_CZ
dc.subjectmediální ikonycs_CZ
dc.subjectHeroizationen_US
dc.subjectmaking of iconsen_US
dc.subjectcelebrityen_US
dc.subjectheroen_US
dc.subjectcelebritiesen_US
dc.subjectmedia life after deathen_US
dc.subjectmedia iconsen_US
dc.titleMediální heroizace slavných po smrtics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId133824
dc.title.translatedxen_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
dc.identifier.aleph002094744
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Magisterská diplomová práce se zabývá tématem mediální heroizace / ikonizace slavných po smrti. V úvodu se zaměřuje na vysvětlení pojmu ikonizace a jeho výklad v některých oborech a teoretických konceptech, například v kontextu sémiotiky či sociologie. Samostatnou kapitolu věnuje roli médií v procesu ikonizace. Pokouší se odhalit vliv médií na tento proces. Věnuje se tady teorii mediální konstrukce reality a vzniku kulturního průmyslu. Vysvětluje také fenomén celebritizace, který je vzhledem k užitému příkladu mrtvých slavných, stěžejní. Na základě konkrétních analýz se pokouší odhalit trendy, které se projevují v mediálním zobrazení posmrtného života celebrit, a tyto dále zasadit do širšího kontextu. Cílem magisterské diplomové práce je zjistit, jaké trendy se projevují v mediálním zobrazování celebrit po jejich smrti, jakým způsobem se média podílejí na udržování posmrtného života celebrit, a jaká jsou specifika tohoto "života". Metodou kvantitativní obsahové analýzy byl zjišťován rozsah a charakter mediálního pokrytí. Metodou sémiotické analýzy potom, které mýty se konstruují kolem mrtvých slavných.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the media heroization / construction of dead celebrity icons. The introduction focuses on the explanation of the process of becoming an icon and its interpretation in certain fields and theoretical concepts, for example in the context of semiotics and sociology. A separate chapter is devoted to the role of media in the process. I attempt to reveal the media's influence on this process by studying the theory of media construction of reality and the ctreation of culture industry. The second chapter also explains the phenomenon of celebritization, which is crucial due to the applied example of dead celebrities. Based on the specific analysis I try to identify trends that are reflected in media representation of dead celebrities afterlife, and these further put in a wider context. The aim of the master thesis is to find out what trends are reflected in media representation of celebrities after their death, how the media work to maintain dead celebrities "alive", and what are the specifics of this "life". The content analysis was determined to show the character of media coverage. The semiotic analysis on the other hand to show what myths are constructed around the famous dead celebrities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020947440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV