Zobrazit minimální záznam

Geraldine Mucha. A probe into the life and work of a female composer
dc.contributor.advisorHavelková, Tereza
dc.creatorVacková, Barbora
dc.date.accessioned2021-03-26T16:20:40Z
dc.date.available2021-03-26T16:20:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74345
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce pojednává o skotsko-české hudební skladatelce Geraldine Muchové (1917-2012). Cílem práce je na základě dostupných pramenů kriticky zhodnotit skladatelčin přístup ke kompozici a jeho vývoj v průběhu jejího života. Hlavní důraz je kladen na analýzu kulturních a společenských faktorů, které formovaly jak samotnou kompoziční aktivitu skladatelky, tak způsob, jakým o ní hovořila. Muchovou tak představuji jako ženu konkrétní doby a kultury, která musela nalézt způsob, jak své kompoziční zájmy co nejlépe skloubit s ostatními rolemi, které chtěla či byla nucena vykonávat. Rovněž řeším, proč volila právě cestu distancování se od propagace svého díla a komponování jen nenápadně v soukromí domova. Práce je metodologicky ukotvena v literatuře problematizující psaní ženské skladatelské biografie v muzikologii. Na konkrétním případu skladatelské osobnosti, jíž se odborná muzikologická literatura dosud nezabývala, tak přispívám k diskusi o této problematice. Klíčová slova: Geraldine Mucha, skladatelka, ženská biografie, gender, Československo, Britániecs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is concerned with the life and work of a Scottish-Czech composer Geraldine Mucha (1917-2012). Based on existing sources, its aim is to critically analyse her approach towards composition and its development in the course of her life. An emphasis is placed on the analysis of various social and cultural factors which shaped both her compositional activities and the way in which she addressed them. I therefore present Mucha as a woman of specific era and culture who had to find a way to combine her musical interests with other roles she wished to, or was obliged to, fulfil. Moreover, I discuss why the chosen way had to include dissociating herself from any form of promotion of her work and composing inconspicuously in the privacy of her home. The thesis is methodologically anchored in literature discussing the specifics of writing a female biography in musicology. Using a specific example of a female composer not previously reflected in musicological literature I wish to contribute to the exploration of this topic. Key words: Geraldine Mucha, female composer, female biography, gender, Czechoslovakia, Britainen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGeraldine Muchaen_US
dc.subjectfemale composeren_US
dc.subjectfemale biographyen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectCzechoslovakiaen_US
dc.subjectBritainen_US
dc.subjectGeraldine Muchacs_CZ
dc.subjectskladatelkacs_CZ
dc.subjectženská biografiecs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectČeskoslovenskocs_CZ
dc.subjectBritániecs_CZ
dc.titleGeraldine Mucha. Sonda do života a díla skladatelkycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-05
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId154688
dc.title.translatedGeraldine Mucha. A probe into the life and work of a female composeren_US
dc.contributor.refereeHavelková, Hana
dc.identifier.aleph002107462
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - Musicologyen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistika - Hudební vědacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistika - Hudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - Musicologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce pojednává o skotsko-české hudební skladatelce Geraldine Muchové (1917-2012). Cílem práce je na základě dostupných pramenů kriticky zhodnotit skladatelčin přístup ke kompozici a jeho vývoj v průběhu jejího života. Hlavní důraz je kladen na analýzu kulturních a společenských faktorů, které formovaly jak samotnou kompoziční aktivitu skladatelky, tak způsob, jakým o ní hovořila. Muchovou tak představuji jako ženu konkrétní doby a kultury, která musela nalézt způsob, jak své kompoziční zájmy co nejlépe skloubit s ostatními rolemi, které chtěla či byla nucena vykonávat. Rovněž řeším, proč volila právě cestu distancování se od propagace svého díla a komponování jen nenápadně v soukromí domova. Práce je metodologicky ukotvena v literatuře problematizující psaní ženské skladatelské biografie v muzikologii. Na konkrétním případu skladatelské osobnosti, jíž se odborná muzikologická literatura dosud nezabývala, tak přispívám k diskusi o této problematice. Klíčová slova: Geraldine Mucha, skladatelka, ženská biografie, gender, Československo, Britániecs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is concerned with the life and work of a Scottish-Czech composer Geraldine Mucha (1917-2012). Based on existing sources, its aim is to critically analyse her approach towards composition and its development in the course of her life. An emphasis is placed on the analysis of various social and cultural factors which shaped both her compositional activities and the way in which she addressed them. I therefore present Mucha as a woman of specific era and culture who had to find a way to combine her musical interests with other roles she wished to, or was obliged to, fulfil. Moreover, I discuss why the chosen way had to include dissociating herself from any form of promotion of her work and composing inconspicuously in the privacy of her home. The thesis is methodologically anchored in literature discussing the specifics of writing a female biography in musicology. Using a specific example of a female composer not previously reflected in musicological literature I wish to contribute to the exploration of this topic. Key words: Geraldine Mucha, female composer, female biography, gender, Czechoslovakia, Britainen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantZdrálek, Vít
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021074620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV