Zobrazit minimální záznam

Formation's twins identity
dc.contributor.advisorNováková, Ivana
dc.creatorMudrová, Alena
dc.date.accessioned2017-05-31T21:22:37Z
dc.date.available2017-05-31T21:22:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74311
dc.description.abstractTato práce se zabývá zkoumáním identity u jednovaječných a dvojvaječných dvojčat ve věkovém rozmezí od osmnácti do dvaceti pěti let. V teoretické části se text zabývá definováním pojmu identita a jejího postupného vývoje. Dále se text zabývá základním rozdělením dvojčat, jejich biologickým vznikem, výchovnými přístupy a historickým postavením ve společnosti. V praktické části práce zachycuje poznatky z kvalitativního výzkumu, který byl prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty, kteří jsou jednovaječná nebo dvojvaječná dvojčata. Otázky výzkumu jsou zaměřeny na oblasti, které ovlivňují tvorbu identity jako je rodina, výchova, vzájemný vztah dvojčat, dále na popis života dvojčete v praktickém životě. Mým cílem bylo popsat společné rysy identity jednovaječných a dvojvaječných dvojčat.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of identity of identical and fraternal twins from the age of eighteen to twenty-five. The theoretical part defines the terms identity and it's gradual development, describes clasification of twins, biological conception of twins, approaches in upbringning of twins and the social status of twins in history. The practical part presents poznatky of research which has been conducted by half-structured interviews with identical and fraternal twins. Questions of research are focused on areas influencing identity of twins like a family, upbringing, relationship of twins. There are also questions describing twin's daily life. My aim was to find common feature of identical and fraternal twins.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectIdentitacs_CZ
dc.subjectdvojčatacs_CZ
dc.subjectbratrcs_CZ
dc.subjectsestracs_CZ
dc.subjectchovánícs_CZ
dc.subjectvztahcs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectIndentityen_US
dc.subjecttwinsen_US
dc.subjectbrotheren_US
dc.subjectsisteren_US
dc.subjectbehavioren_US
dc.subjectrelationshipen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.titleUtváření identity u dvojčatcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId170608
dc.title.translatedFormation's twins identityen_US
dc.contributor.refereeCintlová, Jitka
dc.identifier.aleph002102230
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Paedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Paedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá zkoumáním identity u jednovaječných a dvojvaječných dvojčat ve věkovém rozmezí od osmnácti do dvaceti pěti let. V teoretické části se text zabývá definováním pojmu identita a jejího postupného vývoje. Dále se text zabývá základním rozdělením dvojčat, jejich biologickým vznikem, výchovnými přístupy a historickým postavením ve společnosti. V praktické části práce zachycuje poznatky z kvalitativního výzkumu, který byl prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty, kteří jsou jednovaječná nebo dvojvaječná dvojčata. Otázky výzkumu jsou zaměřeny na oblasti, které ovlivňují tvorbu identity jako je rodina, výchova, vzájemný vztah dvojčat, dále na popis života dvojčete v praktickém životě. Mým cílem bylo popsat společné rysy identity jednovaječných a dvojvaječných dvojčat.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the issue of identity of identical and fraternal twins from the age of eighteen to twenty-five. The theoretical part defines the terms identity and it's gradual development, describes clasification of twins, biological conception of twins, approaches in upbringning of twins and the social status of twins in history. The practical part presents poznatky of research which has been conducted by half-structured interviews with identical and fraternal twins. Questions of research are focused on areas influencing identity of twins like a family, upbringing, relationship of twins. There are also questions describing twin's daily life. My aim was to find common feature of identical and fraternal twins.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990021022300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV