Zobrazit minimální záznam

Czech language at Deutsche Schule Prag
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorKubů, Helena
dc.date.accessioned2017-03-30T15:58:49Z
dc.date.available2017-03-30T15:58:49Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7407
dc.description.abstractVýuce předmětu Čeština jako cizí jazyk! se věnuji již tři roky. Přestože jsme v posledních letech svědky výrazného rozvoje této oblasti, stále se učitel češtiny pro cizince potýká s nedostatkem učebních materiálů a metodických příruček. Obzvlášť komplikovaná je výuka u dětí předškolního, mladšího a staršího školního věku, pro které zatím nejsou k dispozici vhodné učebnice a výukové materiály, jež by respektovaly kognitivní vývoj žáka a zohledňovaly jeho mateřský jazyk. Deutsche Schule Prag (Německá škola v Praze) tento problém řešila novou koncepcí učebních plánů tohoto předmětu pro žáky prvního stupně základní školl a také tvorbou vlastních výukových materiálů, které odpovídají moderním pedagogickým zásadám a výukovým metodám. Didaktickými testy byly u žáků vyučovaných dle nové koncepce zjištěny lepší jazykové znalosti a dovednosti než v předešlém modelu výuky. Ve své diplomové práci chci analyzovat současný stav Češtiny jako cizího jazyka v Deusche Schule Prag, zamyslit se nad přednostmi resp. dílčími problémy nově zavedeného modelu, a především pak možnostmi jeho dalšího rozvoje. Analýza koncepce výuky předmětu Čeština jako cizí jazyk na základní škole Deutsche Schule Prag je primárním cílem práce, cílem sekundárním je zkoumání charakteru užívání a interferenčních deformací českého jazyka u německy...cs_CZ
dc.description.abstractI have analysed the education conception of the subject Czech as a foreign language at the elementary school Deutsche Schule Prag (German School in Prague) and subsequently I have researched character of usage and interference deformations of Czech language in written communication by German speaking pupils. The complex illustration of teaching, its aims, contents and methods can serve other pedagogues as a source of inspiration and simultaneously the methodical instruction, how to teach foreign languages. The conception of Deutsche Schule Prag is highly valued for several aspects. At first, the school respects a natural cognitive progress of pupils in their education model, therefore selects adequate teaching methods, aims, contents and types of exercises in consideration of the pupil' s age and its cognitive ski11s. Primarily poses c1aims corresponding with children's possibilities and also with norms of Common European Pramework: Learning, Teaching, Assessment (CEF). Secondly emphasises often neglected communication character of language in the c1asswork. Pupils do not leam language components apart and without context. On the contrary they acquire complex conversation situations and phrases of foreign language in order to be able to communicate verbally and in writing at the soonest. Thirdly, in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleČeský jazyk v Deutsche Schule Pragcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-25
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27656
dc.title.translatedCzech language at Deutsche Schule Pragen_US
dc.contributor.refereeUličný, Oldřich
dc.identifier.aleph000641928
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature - German Studiesen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Němčinacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Němčinacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature - German Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýuce předmětu Čeština jako cizí jazyk! se věnuji již tři roky. Přestože jsme v posledních letech svědky výrazného rozvoje této oblasti, stále se učitel češtiny pro cizince potýká s nedostatkem učebních materiálů a metodických příruček. Obzvlášť komplikovaná je výuka u dětí předškolního, mladšího a staršího školního věku, pro které zatím nejsou k dispozici vhodné učebnice a výukové materiály, jež by respektovaly kognitivní vývoj žáka a zohledňovaly jeho mateřský jazyk. Deutsche Schule Prag (Německá škola v Praze) tento problém řešila novou koncepcí učebních plánů tohoto předmětu pro žáky prvního stupně základní školl a také tvorbou vlastních výukových materiálů, které odpovídají moderním pedagogickým zásadám a výukovým metodám. Didaktickými testy byly u žáků vyučovaných dle nové koncepce zjištěny lepší jazykové znalosti a dovednosti než v předešlém modelu výuky. Ve své diplomové práci chci analyzovat současný stav Češtiny jako cizího jazyka v Deusche Schule Prag, zamyslit se nad přednostmi resp. dílčími problémy nově zavedeného modelu, a především pak možnostmi jeho dalšího rozvoje. Analýza koncepce výuky předmětu Čeština jako cizí jazyk na základní škole Deutsche Schule Prag je primárním cílem práce, cílem sekundárním je zkoumání charakteru užívání a interferenčních deformací českého jazyka u německy...cs_CZ
uk.abstract.enI have analysed the education conception of the subject Czech as a foreign language at the elementary school Deutsche Schule Prag (German School in Prague) and subsequently I have researched character of usage and interference deformations of Czech language in written communication by German speaking pupils. The complex illustration of teaching, its aims, contents and methods can serve other pedagogues as a source of inspiration and simultaneously the methodical instruction, how to teach foreign languages. The conception of Deutsche Schule Prag is highly valued for several aspects. At first, the school respects a natural cognitive progress of pupils in their education model, therefore selects adequate teaching methods, aims, contents and types of exercises in consideration of the pupil' s age and its cognitive ski11s. Primarily poses c1aims corresponding with children's possibilities and also with norms of Common European Pramework: Learning, Teaching, Assessment (CEF). Secondly emphasises often neglected communication character of language in the c1asswork. Pupils do not leam language components apart and without context. On the contrary they acquire complex conversation situations and phrases of foreign language in order to be able to communicate verbally and in writing at the soonest. Thirdly, in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990006419280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV