Zobrazit minimální záznam

A Woman in the Election Campaign. Image Creation through Language against Stereotypes.
Žena ve volební kampani. Jazykové utváření obrazu ženy navzdory stereotypům.
dc.contributor.advisorRusin Dybalska, Renata
dc.creatorPlasová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-31T18:54:03Z
dc.date.available2017-05-31T18:54:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73571
dc.description.abstractPráce se soustředí na analýzu procesu vytváření politické image v průběhu volební kampa- ně na příkladu kandidatury Magdaleny Ogórek v prezidentských volbách v Polsku v roce 2015. Analýze předchází teoretická část vyjasňující nejdůležitější pojmy a koncepty, o něž se opírá provedený výzkum. Probrány jsou termíny politický marketing (zejména v kontextu Polska po roce 1989) politická image (s důrazem na proces její tvorby a subjekty, které se na tom podílejí), jazyk politiky (rovněž s ohledem na současné polské reálie) a stereotyp (jazykový i nejazykový, s důrazem na stereotypy o ženách). Praktická část byla rozdělena na tři oddíly, které představují analyzovaný jev z růz- ných stran. První část se věnuje tomu, jak image Magdaleny Ogórek vytvářela sama kandidátka, její volební štáb a PR poradci. Druhá část obsahuje analýzu vlivu, jaký měli na politickou image kandidátky její političtí konkurenti. Třetí část se zabývá mediálním obrazem Magdaleny Ogórek vytvořeným polskými médii během kampaně. K výzkumu byly použity materiály pocházející z internetových stránek kandidátky, nahrávky jejích vystoupení v televizi a rádiu a články z tisku pocházející z řady různých zdrojů. Jednotlivé části práce vytvářejí plastický obraz umožňující porozumět dynamice vytvá- ření politické image během volební kampaně, a...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the analysis of the process of creating a political image in the course of an election campaign, offering a case study of Magdalena Ogórek's candidacy during the Polish presidential election of 2015. The analysis is preceded by a theoretical introduction which lays down the groundwork for subsequently reporting the empirical findings. The following central terms and concepts are covered: political marketing (especially in the context of post-1989 Poland), political image (with an emphasis on the process of its creation and the parties involved), political language (again, particularly in the context of contemporary Poland), and the notion of stereotype (both linguistic and non-linguistic, with an emphasis on stereotypes about women). The empirical results are reported in three sections which offer different perspectives on the phenomenon under scrutiny. The first part investigates how Magdalena Ogórek herself, her team and PR consultants created her image as a candidate. The second part presents an analysis of the influence that her political opponents had on her political image. The third and final part concerns itself with Magdalena Ogórek's media image, as created by the Polish media during the campaign. The empirical research is based on material collected from the website...en_US
dc.languagePolishcs_CZ
dc.language.isopl_PL
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectjęzykowe kreowanie wizerunkucs_CZ
dc.subjectstereotypcs_CZ
dc.subjectkampania wyborczacs_CZ
dc.subjectjęzyk politykics_CZ
dc.subjectimage creation through languageen_US
dc.subjectstereotypeen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectpolitical languageen_US
dc.titleKobieta w kampanii wyborczej. Językowe kreowanie wizerunku na przekór stereotypom.pl_PL
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentDepartment of Central European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra středoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164243
dc.title.translatedA Woman in the Election Campaign. Image Creation through Language against Stereotypes.en_US
dc.title.translatedŽena ve volební kampani. Jazykové utváření obrazu ženy navzdory stereotypům.cs_CZ
dc.contributor.refereeBenešová, Michala
dc.identifier.aleph002032707
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStředoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCentral European Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra středoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Central European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStředoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCentral European Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se soustředí na analýzu procesu vytváření politické image v průběhu volební kampa- ně na příkladu kandidatury Magdaleny Ogórek v prezidentských volbách v Polsku v roce 2015. Analýze předchází teoretická část vyjasňující nejdůležitější pojmy a koncepty, o něž se opírá provedený výzkum. Probrány jsou termíny politický marketing (zejména v kontextu Polska po roce 1989) politická image (s důrazem na proces její tvorby a subjekty, které se na tom podílejí), jazyk politiky (rovněž s ohledem na současné polské reálie) a stereotyp (jazykový i nejazykový, s důrazem na stereotypy o ženách). Praktická část byla rozdělena na tři oddíly, které představují analyzovaný jev z růz- ných stran. První část se věnuje tomu, jak image Magdaleny Ogórek vytvářela sama kandidátka, její volební štáb a PR poradci. Druhá část obsahuje analýzu vlivu, jaký měli na politickou image kandidátky její političtí konkurenti. Třetí část se zabývá mediálním obrazem Magdaleny Ogórek vytvořeným polskými médii během kampaně. K výzkumu byly použity materiály pocházející z internetových stránek kandidátky, nahrávky jejích vystoupení v televizi a rádiu a články z tisku pocházející z řady různých zdrojů. Jednotlivé části práce vytvářejí plastický obraz umožňující porozumět dynamice vytvá- ření politické image během volební kampaně, a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the analysis of the process of creating a political image in the course of an election campaign, offering a case study of Magdalena Ogórek's candidacy during the Polish presidential election of 2015. The analysis is preceded by a theoretical introduction which lays down the groundwork for subsequently reporting the empirical findings. The following central terms and concepts are covered: political marketing (especially in the context of post-1989 Poland), political image (with an emphasis on the process of its creation and the parties involved), political language (again, particularly in the context of contemporary Poland), and the notion of stereotype (both linguistic and non-linguistic, with an emphasis on stereotypes about women). The empirical results are reported in three sections which offer different perspectives on the phenomenon under scrutiny. The first part investigates how Magdalena Ogórek herself, her team and PR consultants created her image as a candidate. The second part presents an analysis of the influence that her political opponents had on her political image. The third and final part concerns itself with Magdalena Ogórek's media image, as created by the Polish media during the campaign. The empirical research is based on material collected from the website...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra středoevropských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020327070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV