K vybraným aspektům domácího vzdělávání
To selected aspects of home schooling
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7341Identifikátory
SIS: 27194
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Domácí vzdělávání je v naší zemi povoleno od roku 1998. Nejprve bylo povoleno pouze jako pětiletý experiment pro děti prvního stupně základní školy, který byl poté o rok prodloužen. Od 1.1.2005 po přijetí nového školského zákona může tuto formu vzdělávání nabízet jakákoliv základní škola a to na prvním stupni. V teoretické části je uveden vývoj a průběh domácího vzdělávání v zahraničí a objasňuje se domácí vzdělávání v ČR, jeho vývoj, průběh a realizace. Jsou zde uvedeny metody vyučování, motivace pro volbu domácího vzdělávání a způsoby klasifikace v domácím vzdělávání. Součástí diplomové práce jsou také strukturované rozhovory a kazuistika. Strukturované rozhovory zjišťují rozdíly mezi cíli a metodami výuky v domácím vzdělávání a ve škole. Kazuistika nám má odhalit průběh domácího vzdělávání v jedné konkrétní rodině.
In Czech republic, home education has been legal since 1998, first as five year experiment for children of 1 st level of elementary school. After these five years this experiment was prolonged for another year. Since 1st January 2005, after acceptation ofnew education statute, this form of education could be available at every elementary school for children of 1 st level. In theoretical part of this diploma work there is introduced development and course of home education abroad and cleared up development, course and realization in Czech republic. Also methods ofhome education, motivation for home education and ways of classification are mentioned. In practical part there are structural inerviews and case study. The structural interviews are looking looking for differences aims and methods of school and home education. The case study should disclose the course ofhome education in one concrete family.