Současné pojetí výchovy k manželství a rodičovství
Current streams in marriage and parenthood education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7335Identifikátory
SIS: 27192
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem této diplomové práce Je současné pojetí výchovy k manželství a rodičovství se zaměřením na kurikulární programy České republiky a současné proměny postojů společnosti k manželství a rodičovství. Práce zachycuje právní důsledky manželství, podmínky pro vstup a zároveň ukončení manželství uzavřeného civilním i církevním sňatkem. Reaguje i na nově přijatý zákon o registrovaném partnerství jako další respektované formě soužití. Statisticky podložené údaje dokládají vývoj prvosňatečnosti a porodnosti, zachyceny jsou konkrétní podoby projektů věnované výchově ke zdravému a zodpovědnému rodičovstVÍ a rozhodování pro vstup do manželství. V závěru jsou uvedeny a zhodnoceny vybrané příklady současných učebnic.
This thesis is concemed with current streams in marriage and parenthood education within the framework of curricula existing in the Czech Republic and the nowadays shifts in public attitudes towards marriage and parenthood. The thesis outlives legal consequences of marriage, conditions essential for entering and dissolving marriage - concluded either at the registry or at church. The thesis reflects also up on the recently adopted law on gay marriage as another acknowledged form of cohabitation. Data confirmed by statistics provide a picture of the first marriage and birth rates. Outlines are given of a specific project designed for education aiming at mature marriage decision making and healthy and responsible parenthood. The concluding part contains samples of current literature on the given topic plus their assessment.