Aktivizační metody jako prostředek výuky
Activating methods as the means of education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7323Identifikátory
SIS: 27195
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce Je zaměřena na problematiku aktivizačních metod souvisejících s metodami práce s texty a informacemi. Stěžejním tématem je uplatnění zmíněných vyučovacích metod ve výuce na střední škole. Práce sestává ze dvou na sebe navazujících částí. První část se zabývá poznatky teoretické povahy a obsahuje obecné vymezení vyučovacích metod jakožto součásti systému základních didaktických kategorií a popis více či méně frekventovaných vyučovacích metod souvisejících s tématem. Vyučovací metody jsou kladeny do souvislosti s osobností středoškoláka. Volba vyučovacích metod vycházející z klasifikací či kriteriálního členění se v textu pojí se specifikou pedagogických interakcí na střední škole. Druhá část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je zmapování uplatnění metod práce s textem ve výuce na střední škole. Výzkumné šetření je koncipováno v širších souvislostech této problematiky za použití dvou výzkumných technik. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do tabulek, připojeny jsou pozorovací archy.
Garaduation theses is focused on problems ofthe activating methods, relating to the operating methods with texts and informations. Use the mentioned education methods at the secondary school is the fundamental item. Graduation theses consists of two consequential parts. First part is engaged in theoretical knowledge and contains a general definition of education methods, as the part of system of a basis didactic category and a characterization of more or less frequented education methods relating to the item. Education methods have connection with secodary school student personality. Election ofthe education methods in this text, have connection with specificity of a pedagogical interaction at the secondary school. Second part pays attention to research, which objective is to chart the use of operating methods at the secondary shool education. Research is framed in connection with this promlems by use of two explorational techniques. Results of the research arecompiled to the tables, lists of observation are incorporated.