Identita nedoslýchavých lidí
The identity of hard of hearing people
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72553Identifikátory
SIS: 127009
Kolekce
- Kvalifikační práce [22844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hudáková, Andrea
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština v komunikaci neslyšících
Katedra / ústav / klinika
Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Datum obhajoby
19. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
identita, nedoslýchavost, komunikace, integrace, inkluze, jazykKlíčová slova (anglicky)
identity, hard of hearing, communication, integration, inclusion, languageBakalářská práce pojednává o identitě nedoslýchavých lidí. Tato práce vychází z příslušné odborné literatury a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části je identita, charakteristika a klasifikace faktorů ovlivňujících identitu člověka obecně. Práce se zaměřuje na formování identity u nedoslýchavých osob. Praktická část na základě výzkumného šetření verifikuje faktory ovlivňující identitu u nedoslýchavých lidí, uvedené v teoretické části. Závěrem autorka shrnuje poznatky z literatury i z výzkumu a formuluje doporučení, která navrhují, jak minimalizovat negativní faktory při formování identity a jak podporovat zdravý vývoj identity nedoslýchavého jedince.
The bachelor thesis deals with identity of hard of hearing people. This thesis is based on the relevant scientific literature and is divided into theoretical and practical parts. The contents of the theoretical part are the identity and characteristics and clasification of elements affecting the identity of a person in general. The thesis focuses on identity formation of hard of hearing people. The practical part uses investigation to verify elements affecting hard of hearing people identity listed in the theoretical part. In the conclusion, the author summarizes the findings from both the investigation and the relevant scientific literature and formulates reccomendations, which suggest way to minimize negative elements in the process of identity forming and support healthy identity development of a hard of hearing individual.